Про затвердження Програми розвитку та підтримки комунального підприємства «Комунальне некомерційне підприємство «Тетіївський центр первинної медико- санітарної допомоги» Тетіївської міської ради
ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ТА ПІДТРИМКИ
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
«комунальне некомерційне підприємство
«ТЕТІЇВСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ
МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ»
ТЕТІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НА 2022-2024 РОКИ
ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. |
Ініціатор розроблення Програми |
Комунальне підприємство «Комунальне некомерційне підприємство «Тетіївський центр первинної медико-санітарної допомоги» Тетіївської міської ради (КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД»» |
2. |
Розробник Програми |
Комунальне підприємство «Комунальне некомерційне підприємство «Тетіївський центр первинної медико-санітарної допомоги» Тетіївської міської ради (КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД»» |
3. |
Співрозробники Програми |
Управління фінансів Тетіївської ОТГ |
4. |
Відповідальні виконавці Програми |
1.Тетіївська ОТГ; 2. КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД»»; |
5. |
Учасники Програми |
1.Тетіївська ОТГ; 2. КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД»»; |
6. |
Термін реалізації Програми |
2022-2024 роки |
7. |
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми |
Місцеві бюджети꞉ бюджети ОТГ, інші кошти, не заборонені чинним законодавством. |
8. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідних для реалізації Програми |
2022 рік 5954,7 тис.грн. 2023 рік 6967,4 тис.грн. 2024 рік 8121,5 тис. грн.. |
1. Загальні положення.
Пріоритетом в охороні здоров’я населення визначено надання первинної медико-санітарної допомоги на засадах загальної практики-сімейної медицини (далі – ЗПСМ).
В Тетіївській ТГ проводиться реалізація заходів, спрямованих на підвищення якості та ефективності медичних послуг, наближення кваліфікованої медико-санітарної допомоги до кожного мешканця, поліпшення демографічної ситуації, раціонального використання ресурсів охорони здоров'я.
У більшості держав світу на частку первинної медико-санітарної допомоги припадає до 80 відсотків загального обсягу медичних послуг, а питома вага чисельності лікарів загальної практики-сімейної медицини серед лікарів галузі охорони здоров’я становить 30-50 відсотків.
В Україні із бюджету на охорону здоров’я на 2021 рік в 156,2 млрд. грн. на первинну ланку НСЗУ за 10 місяців виплатило 16,7 млрд. грн., що в річному вимірі буде складати 19,44 млрд. грн. або 12,4 % загального обсягу послуг. Сюди враховують кошти на закупівлю вакцин, програму «Доступні ліки» та інше.
Первинна медико-санітарна допомога є на сьогодні частиною всієї амбулаторної допомоги, тому управління первинною допомогою без застосуванням економічних важелів практично неможливе.
Здоров’я людини є непересічною цінністю, має важливе значення у житті кожного з нас, становить ключовий аспект національної безпеки, визначає можливості досягнення індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, перспективи стійкого розвитку будь-якої країни в цілому, і кожної територіальної одиниці окремо.
Програма орієнтована на забезпечення надання якісної медичної допомоги населенню Тетіївської ТГ.
2. Мета та завдання Програми.
Мета Програми полягає у досягненні максимально можливого рівня здоров’я для всіх жителів Тетіївської ТГ, незалежно від їх віку, статі, соціального статусу, зміцнення і охорони здоров’я мешканців протягом усього їх життя.
В умовах діючих механізмів та обсягів фінансування первинної ланки охорони здоров’я району необхідно забезпечити потреби населення у всіх видах медичної допомоги на первинному рівні в тому числі:
- забезпечення безкоштовними медикаментами для амбулаторного лікування відповідно до нормативних актів;
- фінансування заходів, на виконання яких використання коштів Національної служби здоров’я України (НСЗУ) заборонено.
Метою Програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на 2022-2024 роки є забезпечення зниження рівня захворюваності, інвалідності та смертності населення шляхом формування і налагодження ефективного функціонування системи надання населенню доступної і високоякісної первинної медико-санітарної допомоги.
Для досягнення мети Програми Центром забезпечується:
- медична практика з надання первинної та інших видів медичної допомоги населенню;
- забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря з надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку;
- надання первинної медичної допомоги у визначеному законодавством порядку, в тому числі надання невідкладної медичної допомоги в разі гострого розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнтам, які не потребують екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги;
- проведення профілактичних щеплень;
- планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення, здійснення профілактичних заходів, у тому числі безперервне відстеження стану здоров’я пацієнта з метою своєчасної профілактики, діагностики та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів;
- консультації щодо профілактики, діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, а також щодо ведення здорового способу життя;
- проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;
- направлення на медико-соціальну експертизу осіб із стійкою втратою працездатності;
- участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз'яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;
- організації пільгового забезпечення лікарськими та технічними засобами населення у визначеному законодавством порядку та відповідно до фінансового бюджетного забезпечення;
- скринінгових обстежень, профілактики, діагностики та лікування окремих захворювань у порядку, визначеному відповідними програмами та законодавством;
- визначення потреби структурних підрозділів Центру та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;
- забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Центру;
- закупівля, зберігання та використання ресурсів, необхідних для надання медичних послуг, зокрема лікарських засобів для надання невідкладної допомоги, обладнання та інвентаря;
- надання платних послуг із медичного обслуговування населення відповідно до чинного законодавства України;
- надання елементів паліативної допомоги пацієнтам на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів, моральну підтримку членів їх сімей;
- надання будь-яких інших послуг суб’єктам господарювання, що надають первинну медичну допомогу на території Тетіївського району;
- організація та проведення курсів з тематичного вдосконалення для лікарів та середніх медичних працівників, науково-практичних конференцій, круглих столів, семінарів тощо;
- інші функції, що випливають із покладених на Центр завдань.
3. Загальна характеристика Комунального підприємства «Комунальне некомерційне підприємство «Тетіївський центр первинної медико-санітарної допомоги» Тетіївської міської ради
Існуючі проблеми охорони здоров’я є непростими для вирішення і мають багатоаспектний комплексний характер, що обумовлює необхідність оновлення політики охорони здоров’я, розробки і реалізації нових стратегій та програм.
КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД» створений для надання первинної медико-санітарної допомоги населенню Тетіївської ТГ.
До складу КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД» входять наступні структурні підрозділи:
- 8 амбулаторій ЗПСМ;
- 12 фельдшерсько-акушерські пункти ;
- 8 фельдшерських пунктів;
- пункт невідкладної медичної допомоги;
- адміністративно-господарський відділ.
4. Обґрунтування шляхів розв’язання проблеми, строки виконання Програми.
Мережа Центру забезпечує потреби населення у доступній, високоякісній та ефективній первинній медичній допомозі. Реформи, які проводяться у сфері охорони здоров’я, направлені на формування спроможної мережі надання первинної медичної допомоги, підняття на значно вищий рівень матеріально-технічної, діагностичної та лікувальної бази в первинній ланці, проведення реконструкції та ремонту наявних приміщень, забезпечення транспортом, сучасним медичним обладнанням, інструментами та створення необхідних умов для комфортного обслуговування пацієнтів.
Основними шляхами розв’язання проблем є:
— пріоритетний розвиток первинної медико-санітарної допомоги;
— удосконалення надання невідкладної медичної допомоги населенню ТГ;
— приведення матеріально-технічної бази амбулаторій загальної практики-сімейної медицини у відповідність до «Примірного табеля матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб підприємців, які надають первинну медичну допомогу», затвердженого наказом МОЗ України від 26.01.2018 № 148;
- матеріальній мотивації праці медичних працівників;
Виконання Програми здійснюється згідно затвердженого плану заходів фінансової підтримки, з урахуванням змін до чинного законодавства.
5. Фінансова підтримка виконання Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок:
- бюджету ТГ.
- коштів державного бюджету;
- інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.
Кошти, отримані за результатами діяльності, використовуються Підприємством на виконання плану заходів Програми.
Обсяги фінансування Програми шляхом надання підтримки з усіх джерел фінансування на 2022-2024 роки (додаток 1).
6. Очікувані результати та ефективність Програми
Виконання Програми дозволить:
- створити цілісну систему надання первинної медичної допомоги на засадах сімейної медицини, що в свою чергу дасть змогу зменшити захворюваність та смертність населення Тетіївського району, підвищити народжуваність та продовжити життя.
- збільшити питому вагу медичної допомоги, що надається лікарями загальної практики - сімейними лікарями;
- запровадити ефективну систему багатоканального фінансування, збільшення бюджетних асигнувань на первинну медико-санітарну допомогу.
- покращити матеріально-технічну базу лікувально-профілактичних підрозділів Центру;
- поліпшення надання медичної допомоги соціально незахищеним верствам населення.
7. Механізм реалізації Програми та контроль за її виконанням
Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії з питань бюджету, фінансів, цін та соціально-економічного і культурного розвитку, та з питань освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту населення, молоді і спорту Тетіївської міської ради.
Організація виконання Програми покладається на КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД», виконання Програми – на управління фінансів Тетіївської ТГ.
План заходів програми розвитку та підтримки
КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД» Тетіївської міської ради на 2022-2024 рік
№ п/п |
Перелік заходів Програми |
Джерело фінансування |
Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн.) 2019р. |
Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн ) 2020р |
Орієнтовані обсяги фінансування (тис. грн ) 2021р. |
Очікуваний результат |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
Оплата енергоносіїв та комунальних послуг (електроенергія, газ, теплопостачання, водопостачання). Придбання твердого палива. |
Бюджет ОТГ |
1979,5 |
2375,4 |
2850,5 |
Забезпечення сталого функціонування структурних підрозділів |
|
Оплата ліків для амбулаторного лікування пільгових категорій населення в тому числі для паліативного лікування онкологічних хворих(Постанова КМУ № 1303 від 17.08.1998р.) |
Бюджет ОТГ
|
410,1 |
492,1 |
590,6 |
Забезпечення безкоштовного амбулаторного лікування пільгових категорій хворих за рецептами лікарів |
|
Придбання туберкуліну |
Бюджет ОТГ |
25,2 |
50,0 |
75,0 |
Проведення профілактичних заходів |
|
Забезпечення протипожежних заходів |
Бюджет ОТГ |
50,0 |
60,0 |
75,0 |
Приведення у відповідність приміщень до вимог протипожежного захисту |
5. |
Обслуговування ВБГО |
Бюджет ОТГ |
241,9 |
290,3 |
348,4 |
Приведення у відповідність до існуючих вимог |
6. |
Фінансове забезпечення пункту невідкладної допомоги КП «КНП «Тетіївський ЦПМСД» в тому числі надати кошти для виплати заробітної плати його працівникам |
Бюджет ОТГ |
1100,0 |
1430,0 |
1716,0 |
Забезпечення роботи підрозділу |
7 |
Забезпечення працівників ЗОЗ засобами індивідуального захисту |
Бюджет ОТГ |
150,0 |
180,0 |
220,0 |
Забезпечення роботи підрозділу |
8. |
Надання ТГ коштів на виплату заробітної плати та матеріальної мотивації працівників ФАПів та ФП. |
Бюджет ОТГ |
1968,0 |
2049,6 |
2196,0 |
Матеріальне стимулювання роботи медичних працівників |
9. |
Оплата ліків для амбулаторного лікування учасників АТО. |
Бюджет ОТГ |
30,0 |
40,0 |
50,0 |
Забезпечення безкоштовного амбулаторного лікування пільгових категорій хворих за рецептами лікарів |
|
|
Всього |
5954,7 |
6967,4 |
8121,5 |
|