ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ТА СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ ЗАКОНОДАВСТВА КАНДИДАТАМИ У ДИРЕКТОРИ ШКІЛ
Міністерством освіти і науки затверджено Примірний перелік питань для перевірки знання законодавства у сфері загальної середньої освіти, який використовуватиметься для підготовки конкурсу на посаду керівника школи. Відповідний наказ та роз’яснення щодо його застосування оприлюднено на сайті МОН.
Перевірка знання законодавства, яке регулює загальну середню освіту, є одним з етапів конкурсу на посаду керівника закладу. Зокрема, перевіряється знання законів “Про повну загальну середню освіту” та “Про освіту”, нормативно-правових актів у сфері загальної середньої освіти.
Перевірка відбувається за допомогою письмового чи комп’ютерного тестування. Завдання можуть бути складені на основі питань з Переліку, затвердженого Міністерством. Тест повинен комплексно перевірити знання учасників конкурсу щодо, зокрема:
- забезпечення доступності загальної середньої освіти;
- повноважень засновника та керівника закладу освіти, органів управління в закладі освіти;
- учасників освітнього процесу, їхніх прав та обов’язків;
- забезпечення умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- створення безпечного освітнього середовища, зокрема запобігання та протидії булінгу;
- професійного розвитку педагогів, підвищення кваліфікації.
Зразок ситуаційних завдань
Керівники комунальних закладів освіти прирівняні до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. У галузі освіти працює багато близьких осіб, що не заборонено Законом України «Про запобігання корупції». Керівники призначають премії, щорічну грошову винагороду вчителям – своїм близьким родичам за погодженням з головою профспілкового комітету та письмово повідомляють орган управління освітою. Запропонуйте заходи зовнішнього контролю за врегулюванням потенційного конфлікту інтересів у закладі освіти.
--------
Кінець серпня. У кабінет директора школи приходять 15 учнів 10 класу (всього у класі - 28 учнів) і просять призначити класним керівником не Марію Петрівну, а Юлію Іванівну ( у минулому році на паралелі було три дев’ятих класи, при формуванні десятих класів стало два і зміна класних керівників була неминучою). Якими мають бути дії директора школи?
--------
Кінець першого півріччя навчального року. Другий клас. Класовод працює з дітьми з першого класу на час відпустки по догляду за дитиною основної працівниці. Основна працівниця повідомляє про свій намір перервати відпустку по догляду за дитиною і стати до роботи з січня місяця. Батьки звертаються до директора школи з проханням не міняти вчительку, тому що діти до неї звикли. Які дії директора школи?