ОБГОВОРЕННЯ НОРМАТИВНОЇ ОДИНИЦІ СТВОРЕНОЇ ПОТУЖНОСТІ БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ В МІСТІ ТЕТІЄВІ НА 2017 РІК
УКРАЇНА
ТЕТІЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
Рішення
Від 27.12.2016 р. № 150 м. Тетіїв
Про винесення на обговорення нормативної одиниці створеної потужності будівництва об’єктів в місті Тетієві на 2017 рік
На виконання п. 2 додатку № 2 до Порядку розрахунку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури м. Тетієва у разі будівництва об'єктів, загальна кошторисна вартість яких згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами не визначена або не відповідає одиниці створеної потужності в м. Тетієві, затвердженого рішенням 45 сесії міської ради шостого скликання від 29.08.2013р. № 626, відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , керуючись Законом України « Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Законом України «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» та ст. 25, 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет міської ради
в и р і ш и в :
- Винести на обговорення норматив для одиниці створеної потужності будівництва об'єкта в м. Тетієві у розмірі 8 000 гривень.
- Відділу з гуманітарних питань та внутрішньої політики міської ради оприлюднити дане рішення на сайті міської ради та в районній газеті «Тетіївська земля»
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови І.В.Мащенка.
Міський голова Р.Майструк
Спеціаліст з юридичного забезпечення Н.Складена
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення сесії Тетіївської міської ради «Про винесення на обговорення нормативної одиниці створеної потужності будівництва об’єктів в місті Тетієві на 2017 рік»
Аналіз регуляторного впливу проекту Тетіївської міської ради «Про винесення на обговорення нормативної одиниці створеної потужності будівництва об’єктів в місті Тетієві на 2017 рік» підготовлено відповідно до вимог Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 № 308.
1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв'язати шляхом регулювання господарських відносин.
Згідно зі ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» порядок залучення, розрахунку і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування.
Відповідно до законодавства пайова участь (внесок) замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури полягає у відрахуванні замовником до місцевого бюджету відповідних коштів.
Рішенням Тетіївської міської ради від 29.08. 2013 р. № 626 було затверджено Порядок пайової участі замовників у розвитку інфраструктури
міста Тетієва, Порядок розрахунку пайової участі замовників у розвитку
інфраструктури м. Тетієва у разі будівництва об'єктів, загальна кошторисна вартість яких згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами не визначена або не відповідає одиниці створеної потужності
в м. Тетієві, Примірна форма договору про пайову участь замовника у розвитку інфраструктури території Тетіївської міської ради з розрахунком величини пайової участі.
Законодавством передбачено , що величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами,
державними стандартами і правилами. У разі якщо загальна кошторисна вартість будівництва об'єкта не визначена згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених органом місцевого самоврядування нормативів для одиниці створеної потужності.
Діючим на теперішній час Порядком розрахунку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури території Тетіївської міської ради у разі будівництва об’єктів, загальна кошторисна вартість яких згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами не визначена, встановлений розмір нормативу для одиниці створеної потужності будівництва об’єкта на території Тетіївської міської ради у розмірі 2500,00
( дві тисячі п’ятсот) гривень». Розмір нормативу не змінювався з 2013 року.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 02.10.2015р. №252 «Про прогнозні середньорічні показники опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України на 2016 рік » затверджено показник опосередкованої вартості спорудження житла у Київській області станом на 01 січня 2016 року у розмірі 8538,00 грн. за 1 кв.м. загальної площі.
Кошти, отримані як пайова участь (внесок) від замовників (забудовників) об’єктів містобудування, будуть використовуються виключно на створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, що надасть можливість виконавчому органу міської ради спрямувати зазначені кошти на фінансування будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури , визначених пріоритетними у Програмі соціально-економічного розвитку на відповідний рік
Суть проблеми полягає в необхідності приведення діючого положення про порядок пайової участі (внеску) замовників у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів у відповідність до вимог чинного законодавства України та забезпечення надходження коштів до місцевого бюджету.
2. Цілі регулювання.
Цілі проекту регуляторного акта полягають у:
- забезпеченні виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- забезпечення надходження коштів до бюджету Тетіївської міської ради
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей.
В якості альтернативи до запропонованого регулювання є можливість залишення усього без змін. Однак, такий підхід лише заглиблює проблему і жодним шляхом не сприяє її рішенню, а саме призведе до:
- зменшення надходжень від пайової участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури території Тетіївської міської ради;
Перевагами обраного регулювання є:
- забезпечення виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- забезпечення зростання обсягу надходжень до міського бюджету за рахунок сплати пайової участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури території Тетіївської
міської ради.
4. Механізм розв’язання проблеми
Досягнення визначеної мети планується шляхом прийняття даного рішення міською радою.
5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
На сьогоднішній день діє Порядок пайової участі замовників у розвитку інфраструктури території Тетіївської міської ради , Порядок розрахунку пайової участі замовників у розвитку інфраструктури території Тетіївської міської ради у разі будівництва об’єктів, загальна кошторисна вартість яких згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами не визначена та Примірна форма договору про пайову участь замовника у розвитку інфраструктури території Тетіївської міської ради з розрахунком величини пайової участі та графіком внесення коштів , затверджені рішенням Тетіївської міської ради від 29.08.2013 р. № 626.
На виконання вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» для урегулювання відносин між органами місцевого самоврядування та забудовниками, необхідно привести ці нормативні документи у відповідність до вимог чинного законодавства.
6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта.
Сфера інтересів |
Вигоди |
Витрати |
Територіальна громада |
- збільшення обсягу надходжень до місцевого бюджету; - розширені можливості для створення і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Тетієва |
відсутні |
Суб’єкти господарювання |
- урегулювання відносин , що виникають у зв’язку з сплатою пайової участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Тетієва; |
витрати на сплату пайового внеску для участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури території |
Органи місцевого самоврядування |
- забезпечення надходжень від пайової участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури до міського бюджету. |
відсутні |
7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акту
Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений, внесення змін та його відміна можлива у разі зміни чинного законодавства чи в інших особливих випадках.
8. Показники результативності регуляторного акту
Показниками, які характеризують наслідки дії регуляторного акта є:
- Кількість укладених Договорів про пайову участь у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Тетієва;
- Сума надходжень до міського бюджету від пайової участі у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Тетієва.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту:
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися на підставі аналізу статистичних даних щодо кількості укладених договорів про пайову участь у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури м. Тетієва;
У відповідності з процедурою, передбаченою чинним законодавством, буде проведено базове відстеження до вступу в дію цього рішення, повторне через рік та періодичне через три роки з часу закінчення заходів з повторного відстеження.
У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів, шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.