АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
3 2008 року розпочався новий 10-річний цикл державної атестації навчальних закладів району. Державна атестація - одна з головних форм державного. контролю за діяльністю закладів освіти, незалежно від підпорядкування, типів і форм власності. Вона передбачає комплексне вивчення діяльності навчального закладу, яку здійснюють органи управління освітою, з метою вивчення реального стану матеріально-технічних умов, організації навчально-виховного процесу, рівня професійної майстерності педагогічних працівників, ефективності управлінської діяльності закладом.
Експертно-методична група з ліцензування та атестації освітньої діяльності закладів освіти Тетіївського району протягом 2011-2012 навчального року провела атестацію у вересні 2011 року Ґо-рошківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, у жовтні -Тетіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 та Каш-перівського дошкільного закладу «Сонечко», у листопаді - Черепинського навчально-виховного об’єднання «ЗОШ І-Ш ступенів - дитячий садок» та Дібрівсько-го дошкільного навчального закладу «Дзвіночок», у грудні - Кайзерівського ДНЗ «Ромашка» та Денихівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, у лютому 2012 року - Пяти-гірської ЗОШ І-ІІІ ступенів, у березні - Не-надихівського ясел-садка «Подоляночка» та у квітні - Клюківської загальноосвітньої школи 1-11 ступенів. Роботу цих закладів оцінено на достатній рівень. Одночасно з роботою закладу оцінюється робота директора та завідувача. Керівники даних закладів, відповідно Н.В.Стасіневич, Л.М.Філінська, ОТ. Луцик, Л.М.Кравець, С.Б.Горлова, М.Ю.Коби-лянський, Н.В.Єншина, А.Н.Лошак, Л. В.Лаше-вич, відповідають займаним посадам.
В атестованих закладах навчально-мате-ріальна база відповідає виконанню навчальних програм з усіх предметів та державних програм розвитку дітей-дошкіль-ників, відповідає вимогам дотримання техніки безпеки та охорони праці і вимогам районної санітарно-епідеміологічної станції. За міжатестаційниий період в школах встановлено сучасні навчальні комп’ютерні комплекси, які мають вихід в мережу Інтернет. Персональними комп’ютерами обладнані робочі місця директора, заступників Горошківської школи, Тетіївської ЗОШ №3, П’ятигірської ЗОШ. Дошкільні заклади комп’ютерною технікою не забезпечені.
Побудовано внутрішні туалети в Де-нихівській, Горошківській, Тетіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів №3. Поновлено та переобладнано навчальні кабінети. Особливо слід відмітити хімічний кабінет Денихівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, історичний кабінет Тетіївської ЗОНІ І-ІІІ ступенів №3. Змінився на краще естетичний вигляд класних та коридорних приміщень (Денихівська, Клюківсь-ка ЗОШ, Тетіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3) кімнат для відпочинку та навчання в дошкільних закладах. Оновлено меблі в шкільних їдальнях, закуплено холодильники, водонагрівачі, жарові шафи. В Де-нихівській ЗОШ І-ІІІ ступенів замінено близько 50% вікон та дверей.
Найбільш результативною серед шкіл, що атестувалися в 2011-2012 навчальному році, є робота з обдарованими дітьми в Тетіївській загальноосвітній школі №3.
Навчально-матеріальна база дошкільних закладів оцінена на достатній та середній рівень. Вона поповнюється, як правило, за рахунок батьків вихованців. Слід відзначити капітальний ремонт Кайзерівського дошкільного закладу «Сонечко» і обладнання кімнат новими сучасними меблями, що фінансувалося з бюджету Каш-перівської сільської ради, та часткове поновлення меблями Ненадихівського ДНЗ за рахунок спонсорських надходжень.
Якісний склад педагогічних кадрів у атестованих школах заслуговує високої оцінки. Близько 95% педагогів мають вищу фахову освіту, 5% продовжують навчання у ВУЗах заочно, вчасно проходять курсову перепідготовку та атестацію. Фінансування дошкільних закладів забезпечується виконавчими комітетами сільських рад. Однією з серйозних проблем є те, що сільські ради не в повному об’ємі закладають кошти для проходження курсової перепідготовки педагогічних працівників та покращення пред-метно-розвивального середовища дошкільних закладів.
Керівники та колективи закладів освіти ознайомлені з висновками та пропозиціями, висловленими членами експертної комісії після атестації. Експертно-методична група щорічно перевірятиме виконання пропозицій та усунення недоліків. Державний контроль проводиться з метою об’єктивної оцінки реалізації навчальними закладами єдиної державної політики в галузі освіти.
Н.ПРИЩЕПА, заступник голови експертно-мето-дичної групи.
за матеріалами газети "Тетіївська земля"