ЗВІТ за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення Тетіївської міської територіальної громади
Додаток 5
до Порядку визначення потреб населення
адміністративно-територіальної одиниці
територіальної громади
у соціальних послугах
(пункт 1 розділу ІІ)
ЗВІТ
за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення
Тетіївської міської територіальної громади
Назва розділу |
Зміст розділу* |
|
||
1 |
2 |
3 |
|
|
1 |
Вступна частина |
1.Профіль територіальної громади: Дата створення територіальної громади – 12.06.2020 року розпорядженням Кабінету Міністрів України № 715-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Київської області, зокрема Тетіївської, з адміністративним центром м. Тетіїв. Чисельність населення громади всього-30703 осіб: з них жінок-16204, чоловіків-14474. Міське населення всього-13328: з них чоловіки-6250, жінки-7064. Сільське населення, всього осіб – 17375: З них чоловіки-8224, жінки-9140. До складу громади входять 33 населених пункти: 1 місто, 32 села. Адміністративний центр – м. Тетіїв. Мінімальна відстань між населеними пунктами та адміністративним центром складає – 8 км, максимальна – 27 км. Відстань між населеними пунктами та адміністративним центром: с. Дзвеняче 8 км, с. Росішки 8 км, с. Кашперівка 9 км, с. Теліжинці 9 км, с. Дібрівка 10 км, с. Михайлівка 10 км, с. Бурківці 11 км, с. Черепин 11 км, с. Григорівка 12 км,с. Денихівка 12 км, с. Голодьки 13 км, с. Скибинці 13 км, с. Софіпіль 13 км, с. Тарасівка 13 км, с. Перше Травня 14 км, с. Погреби 14 км, с. Черепинка 14 км, с. Галайки 17 км, с. Ненадиха 17 км, с. П’ятигори 19 км, с. Високе 20 км, с. Дубина 20 км, с. Кошів 20 км, с. Степове 21 км, с. Стадниця22 км, с. Одайпіль 23 км, с. Клюки 24 км, с. Горошків 25 км, с. Молочне 25 км, с. Тайниця 26 км, с. Ріденьке 27 км, с. Хмелівка 27 км. Кількість сімей (домогосподарств)-15482. 2. Основні тенденції соціально-демографічних процесів у територіальній громаді, зокрема: Чисельність дитячого населення, всього дітей у віці 0-17 років включно – 5138, з них дівчата-2502, з них: діти у віці від 0 до 1 року -163, діти у віці 1-6 років - 1289, діти молодшого шкільного віку (7-14 років) - 2700, діти середнього шкільного віку (15-17 років)-986, діти старшого шкільного віку (18-26 років)-2800. Чисельність населення у віці 60-89 років, всього осіб-7659, з них жінки-4764, чоловіки-2895. Чисельність населення, у віці 90 років і більше, всього осіб-117,з них жінки-96, чоловіки-21. Середній вік жителів територіальної громади)- 50-55 років, Рівень дитячої смертності (діти від 0 до 1 року) – 1; Чисельність населення працездатного віку (18-59 років включно), всього осіб-17764, працюючі – 17016. Безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) – 748, |
|
|
2 |
Характеристики вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, стан охоплення соціальними послугами |
1. Особи/сім’ї, які належать до вразливих груп населення або перебувають у складних життєвих обставинах. Кількість сімей, які перебувають на обліку надавача соціальних послуг як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах – 85, кількість дітей у них – 199. Кількість сімей, які отримують соціальні послуги – 862. Кількість сімей з дітьми, члени яких мають інвалідність – 160, Кількість осіб з числа учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України - 1050, з них: безробітні (зареєстровані в центрі зайнятості) – 10. Кількість дітей, батьки або один із батьків яких загинули внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, бойових дій із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації – 26. Кількість осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (у віці 18-23 роки), які проживають в територіальній громаді – 37, з них: особи, які не навчаються і не працевлаштовані – 2, особи, які не мають власного впорядкованого житла – 14, особи з інвалідністю – 2. Кількість внутрішньо переміщених осіб – 554, з них: чоловіки – 149 (безробітні- 6), жінки – 250 (безробітні – 21, діти – 158. Кількість осіб, яким заподіяно шкоду, пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією – 4. Кількість дітей, які перебувають на обліку служби у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих – 38, (дівчата - 16 , хлопці – 22, віком 0—6 років – 11 осіб, 7-14 років – 19 осіб, 15-17 років-8 осіб). Кількість дітей, які перебувають на обліку у зв’язку з обставинами, зумовленими стихійним лихом, техногенними аваріями, катастрофами, бойовими діями чи збройними конфліктами – 20. Кількість дітей-сиріт – 39, кількість дітей, позбавлених батьківського піклування – 19. Кількість дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 58, трьох влаштовано на цілодобове перебування (від однієї доби на тиждень) до закладів інституційного догляду та виховання дітей, 10 дітей виховуються в прийомних сім’ях та дитячих будинках сімейного типу, 44 перебувають під опікою/піклуванням, 17 дітей усиновлено. Кількість повнолітніх осіб, які потребують паліативного допомоги – 18, Кількість осіб з інвалідністю у віці 18-35 років – 155 ( чоловічої статьі-100, жіночої статі – 55). Кількість осіб з інвалідністю у віці 36-59 років – 1790 (чоловічої статі-880, жіночої статі – 910). Кількість осіб з інвалідністю у віці 60 років і більше -1816 (чоловічої статі-831, жіночої статі – 985). Кількість одиноких осіб, які потребують стороннього догляду – 822. *воєнний стан, травми внаслідок війни; *безробіття; зниження доходів/заробітної плати; * труднощі з організацією дистанційного доступу до освіти; *брак гаджетів; *брак соціального житла; брак МКП для ВПО; *недостатня кількість дозвіллєвих заходів; *відсутність актуальних даних про ВПО; *асоціальний спосіб життя, вживання наркотичних речовин; *недоступність спеціалізованої допомоги, зокрема, протезування; *відсутність достатньої кількості спеціалістів; *є потреба в асистенті дитини під час інклюзивного навчання; *відсутність закладу денного перебування дітей з інвалідністю; Внутрішньо переміщені особи – 53. Сім'ї, члени яких мають інвалідність – 43. Дітьми з інвалідністю – 31. Сім'ї, де триває процес розлучення батьків і вирішується спір між матір'ю та батьком щодо визначення місця проживання дітей, участі батьків у їх вихованні – 1. Неповнолітні одинокі матері (батьки) – 1. Особи з числа учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Україні, брали участь у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України – 94. Особи з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування (у віці 18 - 23 роки), які проживають в територіальній громаді – 17. Жінки, які виявили намір відмовитися від новонародженої дитини -1. Особи, які постраждали від домашнього насильства – 119. Особи, які перебувають на обліку органу пробації – 4, Діти, які перебувають на обліку служби у справах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах – 38. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 34, з них виховуються в прийомних сім'ях та дитячих будинках сімейного типу – 6, перебувають під опікою, піклуванням – 28. Особи з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю, тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами, яким не встановлено інвалідність (діти з інвалідністю-31, повнолітні особи з інвалідністю першої групи підгрупи А – 2, підгрупи Б – 1, з інвалідністю другої групи – 5, з інвалідністю третьої групи – 4, у віці 60 років і більше – 12. Особи похилого віку у віці 80 років і більше – 208, з IV, V групою рухової активності – 34, одинокі особи, які потребують допомоги у веденні домашнього господарства – 187, одинокі особи, які потребують стороннього догляду – 27. |
|
|
3 |
Основні соціальні проблеми та потреби у соціальних послугах жителів територіальної громади з числа вразливих груп населення, осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах |
1.Основні соціальні проблеми, актуальні для Тетіївської міської територіальної громади: Обговорюючи запити на послуги, учасниці та учасники фокус-групи яка була проведена у місті Тетіїв у жовтні-листопаді 2023 року з представниками благодійного фонду «СТАБІЛІЗЕЙШЕН СУППОРТ СЕРВІСЕЗ», переважно говорили про труднощі із соціалізацією та дозвіллям дітей, забезпеченістю гаджетами для навчання, відсутністю соціального житла; відсутністю МКП для ВПО, проблеми під час інклюзивного навчання дітей з інвалідністю. . Серед першочергових послуг, у яких є гостра потреба, були названі такі: *натуральна допомога, зокрема, їжа, одяг, ліки, засоби гігієни (12 осіб); *інформування (4 особи); *консультування (4 особи); *короткотермінове проживання (5 осіб); *надання притулку (2 особи); *денний догляд для дітей з інвалідністю (4 особи); *екстрене (кризове) втручання (2 особи); *соціально-психологічна реабілітація (4 особи); *представництво інтересів (1 особа); *раннє втручання (1 особа); *соціальний супровід сімей, які перебувають у складних сімейних обставинах (2 особи). В анкетах, крім того, були зазначені потреби у допомозі з ремонтом житла, меблями, побутовою технікою, відпочинком та одягом для дітей. 2. Можливі шляхи розв’язання існуючих соціальних проблем: - забезпечення одягом (5 згадувань); - забезпечення продуктами харчування (5 згадувань); - забезпечення побутовими товарами (4 згадування); - психологічна допомога (4 згадування); - надання довготривалого проживання (3 згадування); - медична допомога (2 згадування); - фінансова допомога (3 згадування); - юридична допомога (1 згадування); - інформаційна підтримка (1 згадування); -організація відпочинку для дітей (1 згадування); - організація денного перебування дітей з інвалідністю (2згадування); - забезпечення ліками (1 згадування); - надання побутової техніки (1 згадування); - допомога з ремонтом житла і дровами (4 згадування). |
|
|
4 |
Стан системи надання соціальних послуг і потреби для її подальшого розвитку |
1. Наявні ресурси: В Тетіївській міській територіальній громаді соціальні послуги надають дві комунальні установи: КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг (соціального обслуговування)» та КУ «Тетіївський центр соціальних служб» Тетіївської міської ради. Відповідно до Класифікатора соціальних послуг комунальні установи надавали у 2023 році такі базові соціальні послуги : 001.0 Інформування – 862; 002.0 Консультування – 680; 003.0 Посередництво – 181; 004.0 Представництво інтересів – 391; 007.0 Соціальна профілактика – 312; 010.1 Соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах – 50; 010.2 Соціальний супровід сімей, у яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування – 18; 012.0 Екстрене (кризове) втручання - 1; 013.0 Соціальна адаптація – 82; 015.1 Догляд вдома – 498; 015.2 Догляд стаціонарний – 78; 019.0 Натуральна допомога – 78; 023.0 Транспортні послуги – 32; Пункт прокату засобів реабілітації – 18. КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг (соціального обслуговування)» Тетіївської міської ради надає послуги таким вразливим групам: - особи з інвалідністю; - діти з інвалідністю; - особи похилого віку; КУ «Тетіївський центр соціальних служб» Тетіївської міської ради надає послуги таким вразливим групам: - сім’ї з дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування; - особи з інвалідністю; - діти з інвалідністю; - багатодітні сім’ї; - сім’ї, де є одинокі батьки чи матері; - сім’ї з дітьми ВПО, які прибули у громаду; - випускники інтернатних закладів-особи з числа дітей-сиріт; - сім’ї / особи у складних життєвих обставинах; - сім’ї загинувших внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України, бойових дій із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. Аналіз кадрового забезпечення надавачів соціальних послуг у Тетіїській громаді свідчить, що у їхніх штатних розкладах не представлені певні вузькі спеціалісти, а саме: -соціальний робітник; -соціальний працівник; - педагог соціальний; -вихователь соціальний по роботі з дітьми з інвалідністю; - асистент вихователя соціального по роботі з дітьми з інвалідністю - ерготерапевт; - лікар-фізіотерапевт; - практичний психолог, психолог, психолог установи соціального захисту. Посада практичного психолога є лише в КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг (соціального обслуговування)», в КУ «Тетіївський центр соціальних служб» відсутні практичні психологи, зважаючи на високу потребу вразливих груп населення у психологічній допомозі та підтримці, зважаючи на теперішнє сьогодення в якому опинилась більша половина українців, практичні психологи є вкрай необхідними, мінімальна кількість фахівців повинна становити 4 особи. Крім того, у громаді зареєстровано 41 дитина на обліку служби у справах дітей та сім’ї, як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах, та 184 дитини, які перебувають на обліку у зв’язку з обставинами, зумовленими стихійним лихом, техногенними аваріями, катастрофами, бойовими діями чи збройними конфліктами, але при цьому в установах-надавачах соціальних послуг відсутні дитячий невролог та дитячий лікар-психіатр. Відповідні фахівці, можливо є у закладах охорони здоров’я громади, проте їхня залученість до сфери надання соціальних послуг під час війни може істотно підвищити якість обслуговування сімей з дітьми.
В громаді наявний спеціальний транспорт для перевезення маломобільних груп населення, однак враховуючи тенденцію щорічного збільшення кількості такої категорії населення і запити в спеціальному транспорті було б доцільним придбання ще хоча б однієї одиниці такого транспортного засобу. У громаді надають соціальні послуги два відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання в м. Тетієві та с. Денихівка, кількість підопічних в них нараховується 78 осіб. В громаді є необхідність щодо розширення таких закладів, враховуючи дані щодо одиноких людей похилого віку, особливо гостро постає питання в необхідності в зимовий період. 2.Стан інформування та обізнаності населення про соціальні послуги, що надаються в територіальній громаді, їх зміст та порядок надання. Організація інформування та рівень обізнаності про соціальні послуги, що надаються в територіальній громаді під час проведення у жовтні-листопаді 2023 року фокусованого групового інтерв’ю представниками благодійного фонду «СТАБІЛІЗЕЙШЕН СУППОРТ СЕРВІСЕЗ», було виявлено, що основними комунікаційними каналами інформування мешканців про соціальні послуги у Тетіївській громаді є веб-сайт Тетіївської міської ради, чат бот Тетіївської ТГ, Telegram, ФБ-сторінка Служби у справах дітей та сім’ї, ФБ-сторінка КУ «Територіальний центр надання соціальних послуг (соціального обслуговування)» ФБ-сторінка Управління соціального захисту населення Тетіївської міської ради, інформаційні буклети. Встановлено інформаційний стенд у приміщенні міської ради щодо надавача соціальних послуг Територіальний центр надання соціальних послуг (соціального обслуговування) і про можливість їх отримувати. Інформація про послуги також публікується в місцевій газеті «Тетіївська земля» та наявна у брошурах. Водночас, результати колективного обговорення на фокус-групі засвідчили, що інформанти та інформантки недостатньо орієнтуються в інформації про те, що таке соціальні послуги та де їх можна отримати. 3.Висновки за результатами оцінювання організаційної спроможності територіальної громади у забезпеченні населення соціальними послугами та пропозиції щодо удосконалення: організаційного розвитку суб’єктів системи надання соціальних послуг; Згідно з даними, наведеними у додатку 4 до Порядку, Тетіївська міська територіальна громада відповідає основним критеріям належного рівня організаційної спроможності у забезпеченні населення соціальними послугами за такими показниками: - організаційний розвиток суб’єктів системи надання соціальних послуг; -узгодженість бюджетного планування з прогнозними та програмними документами економічного і соціального розвитку територіальної громади; - розвиненість комунікацій органу місцевого самоврядування з громадою у сфері планування та здійснення видатків місцевого бюджету на соціальні послуги; - забезпеченість органу місцевого самоврядування фінансовими ресурсами; - стан управління видатками місцевого бюджету на соціальні послуги достатній. У громаді наявні місцевий орган соціального захисту населення, а також надавачі соціальних послуг комунального сектору, управління соціального захисту населення має відповідний статус розпорядника коштів місцевого бюджету. Варто відзначити впровадження у Тетіївській громаді виплати компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі – фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (далі – соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) Виплата компенсації призначена 68 фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, з числа членів своєї сім’ї на суму 369817,43. за 3 місяці 2024 р. Загальні показника за 2023 рік виплати компенсації за догляд на непрофесійній основі (63 особи) становить 1611256, 25 грн. з місцевого бюджету. У пункті 1.1.3 додатку 4 до Порядку, заповненого громадою зазначено що моніторинг надання та оцінки якості соціальних послуг, що надаються населенню за бюджетні кошти, у 2023 році не проводився. У громаді реалізується участь суб’єктів системи надання соціальних послуг у визначенні потреб населення в соціальних послугах; проводиться внутрішня оцінка якості наданих соціальних послуг; відбуваються навчання та наради, задля підвищення рівня кваліфікації персоналу. Обсяг коштів, які надавач соціальних послуг комунального сектору залучив у Тетіївській громаді за надані соціальні послуги на платній основі у 2023 році склав 2 063 778,00 грн, що становить 18,6 % від загального обсягу видатків. Також за результатами вжитих заходів у 2023 році від благодійників була залучена фінансова та натуральна допомога. Обсяг коштів, які надавачі соціальних послуг комунального сектору залучили від благодійників для надання та розвитку соціальних послуг становить у 2023 році 1 544 984,29 . Тетіївська громада у 2023 році не укладала угоди (договори) про співробітництво у сфері організації надання соціальних послуг з надавачами недержавного сектору, як і меморандуми, договори про співробітництво у сфері організації надання соціальних послуг з громадськими об’єднаннями, благодійними організаціями, договори про співробітництво територіальних громад у сфері надання соціальних послуг та угоди (договори) про співробітництво з районною та / або обласною радами. У загальному висновку щодо організаційного розвитку уповноважених органів у сфері надання соціальних послуг, надавачів соціальних послуг в додатку 4 до Порядку зазначено, що у Тетіївській громаді з 2023 року для отримувача соціальних послуг активно реалізується гарантоване право вільного вибору надавача соціальних послуг з числа включених до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг та фінансування соціальних послуг на підставі укладеного між надавачем та отримувачем соціальних послуг договору та плану. У висновку також йдеться про те, що потребує активності недержавна сфера надавачів соціальних послуг з включенням їх у стратегію громади у сфері надання соціальних послуг. У громаді сформульовані основні напрями розвитку комунальних надавачів і перелік послуг для наочного бачення недержавним сектором тих послуг, які не надаються у громаді, та воєнний стан в країні і нестабільність у громаді з кадровим потенціалом через мобілізаційні заходи стримують громадські організації, ФОПи до реєстрації та активного залучення до місцевих ініціатив розширення соціальної сфери надавачів соціальних послуг. У громаді немає затвердженої стратегії розвитку соціальних послуг. Наразі даний стратегічний документ перебуває на етапі розробки, потім буде переданий на узгодження та розгляд у відповідальні структурні підрозділи для фінансової спроможності їх реалізувати та юридичного підґрунтя виконання, і після погодження структурними підрозділами, документ буде представлений депутатському корпусу для детального розгляду та подальшого затвердження на сесії Тетіївської міської ради. До аналітичної частини стратегії буде включено більшу частину основних положень результатів визначення потреб населення у соціальних послугах та всі головні висновки. Стратегія міститеме оперативну ціль, завдання щодо розвитку та організації надання соціальних послуг. Надавачами комунального сектору забезпечено основне виконання неповного обсягу базових соціальних послуг, шляхом прийняття рішення Управлінням соціального захисту населення про платність, безоплатну основу чи диференційовану оплату за отримання послуг, заявлених заявником. У громаді затверджена Стратегія сталого розвитку Тетіївської міської територіальної громади до 2030 року, рішенням сесії № 611-19-VII від 13.06.2019 року, щодо розвитку та забезпечення надання соціальних послуг (місцевих програм розвитку тощо). Натомість у додатку 4 до Порядку є інформація про те, що у громаді на виконанні функціонує Програма надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавлених батьківського піклування, яким у 2022-2024 роках виповнюється 18 років, затверджена рішенням Тетіївської міської ради № 507-12-VIII від 02.12.2021 р., Програма поліпшення матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування Тетіївської міської територіальної громади на 2022-2024 роки, затверджена рішенням Тетіївської міської ради № 555-13-VIII від 24.12.2021 р., Програма підтримки сім’ї та забезпечення прав дітей на 2023-2025 роки, затверджена рішенням Тетіївської міської ради № 769-17-VIII від 20.12.2022 р., Програми соціального захисту жителів Тетіївської міської територіальної громади «Турбота» на 2021-2025 роки від 28.09.2021р. № 415-10-VIIІ, Програма компенсації пільгових перевезень окремих категорій громадян на залізничному транспорті на 2023-2025 роки від 20.12.2022 р. № 768-17-VIIІ, Програма соціальної турботи про Захисників та Захисниць України, членів їх родин на 2023-2025 роки від 26.10.2023 р. № 1023-23-VIIІ. До опису проблеми, на розв’язання якої спрямовані зазначені програми, включено більшу частину основних положень результатів визначення потреб населення у соціальних послугах, хоча і не зазначено, у рамках яких саме послуг мають відбуватися визначені заходи. Також охоплено всі етапи надання соціальних послуг та передбачено фінансові ресурси для виконання заходів У громаді затверджені звіти про виконання програмних документів розвитку територіальної громади щодо розвитку та забезпечення надання соціальних послуг (місцевих програм розвитку тощо) за підсумками звітного року. Більшу частину завдань щодо розвитку та організації надання соціальних послуг виконано реалізацією системи і принципів надання та отримання соціальних послуг. Тетіївська громада з 2023 року активно займається розбудовою та комплексним охопленням частини населення, у якої є потреба в соціальних послугах, необхідним пакетом послуг у соціальній сфері. На даному етапі формується обсяг і шляхи реалізації потреб і можливостей, наявних у працюючої соціальної інфраструктури громади. З цього приводу в коментарі до пункту 2.2.6 додатку 4 до Порядку зазначається, що висновки та прогнози наразі робити зарано. У громаді затверджено прогноз місцевого бюджету, який охоплює звітний та два наступних роки. У прогнозі місцевого бюджету виокремлено видатки на соціальні послуги, а у бюджетних пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету здебільшого враховані потреби у ресурсах, необхідних для розвитку та забезпечення надання соціальних послуг, встановлених за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах та відображених у середньострокових прогнозних та програмних документах економічного і соціального розвитку територіальної громади. У прогнозі місцевого бюджету на найближчі три роки здебільшого врахований обсяг видатків на соціальні послуги, передбачених у бюджетних пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету, з незначним коефіцієнтом у бік збільшення. Також затверджено план діяльності на середньостроковий період (на звітний та два наступних роки) головного розпорядника коштів, що реалізує політику у сфері соціальних послуг, який містить здебільшого враховані заходи щодо розвитку та організації надання соціальних послуг. У бюджетному запиті частково враховані потреби в ресурсах, необхідних для розвитку та організації надання соціальних послуг, встановлених за результатами визначення потреб населення у соціальних послугах та відображених у бюджетних пропозиціях до прогнозу місцевого бюджету. Видатки на соціальні послуги, зазначені в бюджетному запиті головного розпорядника бюджетних коштів, у проекті місцевого бюджету на 2024 рік у громаді збільшено у порівнянні з 2023 роком, хоча й враховано сталий показник 2023 року з коефіцієнтом збільшення видатків через зростання прожиткового мінімуму та заробітної плати, удорожчання енергоносіїв. |
|
|
|
||||
5 |
Висновки щодо пріоритетів організації надання соціальних послуг у територіальній громаді в середньостроковій і короткостроковій перспективі з урахуванням виявлених потреб та наявних ресурсів |
Таким чином, бюджетне планування у Тетіївській громаді узгоджене з прогнозними та програмними документами розвитку територіальної громади та завданнями щодо розвитку соціальних послуг. У загальному висновку в пункті 2 додатку 4 до Порядку також вказані такі проблемні питання: відсутність всіх необхідних в громаді соціальних послуг та недостатнє охоплення існуючими послугами громадянам, що їх потребують. Зазначено, що ці проблеми мають два варіанти вирішення: - розширення переліку соціальних послуг, що надаються Комунальними установами Тетіївської міської ради, розширення кадрових ресурсів; - залучення до надання соціальних послуг громадських об’єднань, релігійних та благодійних організацій, суб’єктів господарювання шляхом державно-приватного партнерства і соціального замовлення та реєстрації даних надавачів у Реєстрі, щоб забезпечити спроможність громади підтримувати пільгові (статусні) категорії населення та допомагати іншим верствам вирішувати проблемні питання у родинах, відповідно до виявлених у них ресурсів. |
||
6 |
Рекомендації за результатами визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах |
1. Пріоритетні види соціальних послуг для жителів територіальної громади, в тому числі комплексні спеціалізовані соціальні послуги (з врахуванням даних додатка 3 до Порядку, ключових висновків, сформованих за результатами визначення потреб). 3. Рекомендації щодо організації надання/покращення/ розвитку соціальних послуг, в яких є потреба, напрямів розвитку соціальної роботи,спрямовані на подолання чинників, що зумовлюють вразливість/ складні життєві обставини, та створення безбар’єрного середовища для отримувачів соціальних послуг. Перелік послуг, які приорітетно впроваджуватимуться установами-надавачами соціальних послуг у Тетіївській громаді. За даною звітністю першочергово у забезпеченні базовими соціальними послугами на 2024-2027 роки визначено:
Серед інших соціальних послуг планових до впровадження та визначених у Програмі до запровадження, це:
|
|
|
|
||||
7 |
Додатки |
1.Дані щодо соціально-демографічної ситуації у територіальній громаді та кількості осіб / сімей, які належать до вразливих груп населення https://docs.google.com/document/d/1etHXN4QqDYZKRlXnev1309OYDy_DHpUP/edit?usp=drive_link&ouid=105557014425904034762&rtpof=true&sd=true https://docs.google.com/document/d/1np3aEL_Q9AS6qkUb29JmhHyb9Uh6SDKn/edit?usp=drive_link&ouid=105557014425904034762&rtpof=true&sd=true https://docs.google.com/document/d/1Cu7xZ0xRu7JLbPjmSi2ssih0ZhDpu_4t/edit?usp=drive_link&ouid=105557014425904034762&rtpof=true&sd=true https://docs.google.com/document/d/1K9yQMQi-HoG6Hw2GOeVU3aNt-TlFTT9S/edit?usp=drive_link&ouid=105557014425904034762&rtpof=true&sd=true |