Про викладення в новій редакції додатка №1 до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 р. «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади»
КИЇВСЬКА ОБЛАСТЬ
ТЕТІЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VІІІ СКЛИКАННЯ
________ СЕСІЯ
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
_________2024 р. №____________
Про викладення в новій редакції
додатка №1 до рішення сесії
Тетіївської міської ради
VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 р.
«Про встановлення місцевих податків та
зборів на території Тетіївської міської
територіальної громади»
Відповідно до ст. 10, ст. 266 «Податкового Кодексу України», п.24 ст. 26 та ч.1 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», наказу №3573 від 16.05.2023 р. Міністерства економіки України, листа №4190/5/10-36-04-01 від 29.02.2024 р. ГУ ДПС у Київській області , враховуючи висновки та рекомендації постійних комісій, міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Викласти в новій редакції додаток №1 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 року «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської
територіальної громади» (Додаток №1);
2. Визнати такими, що втратили чинність:
- додаток №1 до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 року «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
3.Дане рішення набирає чинності з 01.01.2025 року;
4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на депутатську комісію з питань планування бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку .
Міський голова Богдан БАЛАГУРА
Додаток №1
до рішення сесії
Тетіївської міської ради VIII скликання
№ від року
Про встановлення ставок та пільг із сплати податку
на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
1. Платники податку
Платники податку визначені пунктом 266.1 статті 266 Податкового кодексу України.
- Об'єкт оподаткування
Об'єкт оподаткування визначено пунктом 266.2 статті 266 Податкового кодексу України.
3. Не є об’єктом оподаткування. Перелік об’єктів які не оподатковуються визначені пунктом 266.2.2 статті 266 Податкового кодексу України.
- База оподаткування
База оподаткування визначена пунктом 266.3 статті 266 Податкового кодексу України.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
5. Ставки податку
Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (пункт 266.5.1 статті 266 Податкового кодексу України).
СТАВКИ
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1
Ставки вводяться в дію з 01 січня 2025 року.
Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території територіальної громади, на які поширюється дія рішення ради:
Код області |
Код району |
Код |
Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території територіальної громади |
UA32000000000030281 |
UA32020000000057002 |
UA32020210000064694 |
Тетіївська міська територіальна громада (усі населені пункти) |
Класифікація будівель та споруд2 |
Ставки податку3 за |
||||||||
код2 |
найменування2 |
для юридичних осіб |
для фізичних осіб |
||||||
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
1 зона4 |
2 зона4 |
3 зона4 |
||||
11 |
Житлові будинки5 |
||||||||
1110 |
Одноквартирні житлові будинки Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
||
1121 |
Житлові будинки з двома квартирами Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
||
1122 |
Житлові будинки з трьома і більше квартирами Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
||
1130 |
Житлові будинки для колективного проживання Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
12 |
Нежитлові будівлі |
||||||||
1211 |
Будівлі готельні Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1212 |
Інші будівлі для короткострокового проживання Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1220 |
Офісні будівлі5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
0,500 |
- |
- |
||
1230 |
Будівлі оптово-роздібної торгівлі5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
1,000 |
- |
- |
||
124 |
Будівді транспорту та зв’язку |
||||||||
1241 |
Будівлі електронних комунікацій, станцій, терміналів та пов’язані з ними будівлі Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,500 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1242 |
Будівлі гаражів Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
125 |
Промислові та складські будівлі5 |
||||||||
1251 |
Промислові будівлі5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,500 |
- |
- |
0,500 |
- |
- |
||
1252 |
Резервуари, силоси та склади Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
126 |
Будівлі громадського дозвілля, освіти, охорони здоров’я та соціального захисту |
||||||||
1261 |
Будівлі громадського дозвілля Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
1,000 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1262 |
Будівлі музеїв та бібліотек5
Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
1263 |
Будівлі закладів освіти та дослідних закладів5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
1264 |
Будівлі закладів охорони здоров’я та соціального захисту населення5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
1265 |
Спортивні зали5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
127 |
Інші нежитлові будівлі5 |
||||||||
1271 |
Нежитлові сільськогосподарські будівлі5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
||
1272 |
Меморіальні та культові будівлі5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1273 |
Пам’ятники історичні та ті, що охороняються5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
1274 |
Інші будівлі, не класифіковано раніше5 Цей клас включає:
Цей клас не включає:
|
0,300 |
- |
- |
0,300 |
- |
- |
||
|
Будівлі, що не ввійшли до цього переліку |
0,600 |
- |
- |
0,600 |
- |
- |
||
1 У разі встановлення ставок податку, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом ставки затверджуються окремими додатками.
2 Класифікація будівель та споруд, код та найменування зазначаються відповідно до Національного класифікатора будівель та споруд НК 018-2023, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 р. № 3573.
3 Ставки податку встановлюються з урахуванням норм підпункту 12.3.7 пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України і зазначаються десятковим дробом з трьома (у разі потреби чотирма) десятковими знаками після коми.
4 У разі визначення у рішенні про оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зон адміністративно-територіальної одиниці, щодо якої приймається рішення, ставки встановлюються залежно від зони. Без урахування зони ставки зазначаються у графі “1 зона”.
5 Об’єкти нерухомості, що класифікуються за цим підкласом, звільняються/можуть звільнятися повністю або частково від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до норм підпункту 266.2.2 пункту 266.2 та пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України.
6. Перелік пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України, із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки1
Пільги вводяться в дію з 01 січня 2025 року
Група платників |
Категорія/класифікація будівель та споруд |
Розмір пільги (відсотків суми податкового зобов’язання за рік) |
-інваліди першої і другої групи; -фізичні особи, в яких на утриманні трьох і більше дітей віком до 18 років та малозабезпечені; -пенсіонери (за віком); -ветерани війни, праці та особи, на яких поширується дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; -фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. |
-11. Житлові будинки; -1242. Будівлі гаражів. |
100% |
-Комунальні підприємства Тетіївської міської ради. |
Все нерухоме майно. |
100% |
|
-1242. Будівлі гаражів площею до 30 метрів квадратних; -Господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні бойлерні, тощо (на території присадибної ділянки). |
100%
|
|
- Будівлі тваринництва, що входять до класу 1271 (нежитлові сг будівлі). |
100 % |
|
- Будівлі закладів обслуговування учасників дорожнього руху, що входять да класу 1230 (будівлі оптово-роздібної торгівлі). - Будівлі побутового обслуговування, що входять да класу 1230 (будівлі оптово-роздібної торгівлі). |
50% |
|
- Будівлі виправних закладів, в’язниць, слідчих ізоляторів, військових казарм, міліцейських та пожежних служб, що входять до класу 1274(Інші будівлі, не класифіковано раніше). |
100% |
|
- Церкви, каплиці, мечеті, синагоги , що входять до класу 1272 (меморіальні та культові будівлі). |
100% |
1 Пільги визначаються з урахуванням норм підпункту 12.3.7. пункту 12.3 статті 12, пункту 30.2 статті 30, пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України. У разі встановлення пільг, відмінних на територіях різних населених пунктів адміністративно-територіальної одиниці, за кожним населеним пунктом пільги затверджуються окремо.
7. Порядок обчислення, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку
Порядок обчислення, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності визначені пунктами 266.7-266.10 Податкового кодексу України. Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до бюджету Тетіївської міської територіальної громади згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.
8. Податковий період
Базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Міський голова Богдан БАЛАГУРА
Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення міської ради
«Про викладення в новій редакції додатка №1 до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 р. «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади»
І. Визначення проблеми, що пропонується розв’язати шляхом
державного регулювання.
Податковий кодекс України є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Виходячи із норм пункту 5 статті 2 та частини першої статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.
Тобто, в рамках, визначених Бюджетним та Податковими кодексами України, маємо до 25 липня оприлюднити прийняте рішення «Про встановлення розмірів ставок місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади».
Регуляторний орган: Тетіївська міська рада.
Розробник: Управління фінансів Тетіївської міської ради.
Контакти: тел.(04560) )13097.
Проблема, яку пропонується розв’язати – врегулювання справляння місцевих податків та пільг зі сплати місцевих податків на території Тетіївської міської територіальної громади відповідно до Податкового кодексу, визначення на законних підставах розміру ставок та пільг місцевих податків.
Причини виникнення проблеми:
- Наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573 відповідно до частини п’ятої статті 259 Господарського кодексу України затверджено національний класифікатор НК 018:2023 “Класифікатор будівель і споруд” та одночасно скасовано національний класифікатор ДК 018–2000 “Державний класифікатор будівель та споруд”, затверджений наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507.
Оцінка важливості проблеми:
Проблема, яку пропонується вирішити, дуже важлива для всіх членів Тетіївської міської територіальної громади. Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету Тетіївської міської територіальної громади, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення бюджету Тетіївської міської територіальної громади через встановлення місцевих податків та зборів є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання Тетіївської міської територіальної громади. Як наслідок члени міської територіальної громади, у тому числі платники податку, отримують впевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, органи місцевого самоврядування виконують вимоги Податкового кодексу України в частині встановлення місцевих податків та зборів та отримання доходів бюджету громади з метою реалізації власних повноважень. Згідно з бюджетним законодавством місцеві податки та збори є джерелом надходження загального фонду бюджету Тетіївської міської територіальної громади, за рахунок якого забезпечуються надання послуг населенню в галузях бюджетної сфери та реалізуються інші соціальні програми. Крім цього, рішення Тетіївської міської ради буде узгоджуватися з вимогами Бюджетного та Податкового кодексами України.
ІІ. Цілі державного регулювання.
Проєкт рішення Тетіївської міської ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу. Цілями державного регулювання є встановлення податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади відповідно до вимог Податкового кодексу.
Ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної податкової служби в частині наповненості бюджету міської територіальної громади та своєчасності сплати податків.
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей.
- Визначення альтернативних способів:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 Встановлення ставок податку зідно проєкту рішення.
|
Дана альтернатива є найбільш прийнятою, так як враховує вимоги Бюджетного та Податкового кодексів України, що є особливо актуальним та важливим питанням, дозволить забезпечити стабільні надходження до місцевого бюджету Тетіївської міської територіальної громади, що дозволить профінансувати соціальні програми. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей, відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. |
Альтернатива 2 Встановлення мінімальних ставок. |
Альтернатива неприйнятна. Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету коштів, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це повязано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії, ростом індексу споживчих цін. Негативний вплив буде завдано Тетіївській міській територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих міських програм, бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоровя, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, житлово-комунального та дорожнього господарства. |
Альтернатива 3 Встановлення максимальних ставок.
|
Альтернатива може бути прийнятою. Установлення максимальної ставки податку для об’єктів житлової та /або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та /або юридичних осіб, забезпечить надходження до бюджету, упорядкує відносини між органами місцевого самоврядування та громадянами, суб’єктами господарювання. Але, при цьому збільшується податкове навантаження на платників податку. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини бюджету Тетіївської міської територіальної громади, але у зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати податку та соціальна напруга населення.
|
IV. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України рішення Тетіївської міської ради Білоцерківського району Київської області «Про викладення в новій редакції додатка №1 до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 р. «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади».
Інші елементи податку (зокрема платники податку, об’єкт оподаткування, база оподаткування, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку) та відносини, що виникають у сфері справляння податку визначено на рівні Податкового кодексу України.
Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.
При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проєкту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.
Тобто, прийняття рішення Тетіївської міської ради Білоцерківського району Київської області «Про викладення в новій редакції додатка №1 до рішення сесії Тетіївської міської ради VIII скликання №286-07-VIII від 24.06.2021 р. «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Тетіївської міської територіальної громади» є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.
V. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Передбачається не обмежувати строк дії регуляторного акта. У разі потреби можуть бути внесені зміни.
VI. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Базове відстеження результативності буде здійснено до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Повторне відстеження результативності буде проведено через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом.
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальним за його розробку – Управлінням фінансів Тетіївської міської ради на підставі аналізу статистичних даних щодо надходження податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету міської територіальної громади.
Начальник
управління фінансів Віктор ЗАТИШНИЙ
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)