РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА №ДОДАТКОВИХ ПЛАТНИХ ПОСЛУГ «ПРО ПЕРЕЛІК ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ ДОДАТКОВИХ ПЛАТНИХ ПОСЛУГ (ГРУП САМООКУПНОСТІ) КЗ «ТЕТІЇВСЬКА ДИТЯЧА МУЗИЧНА ШКОЛА»»
Скликання: | РЕГУЛЯТОРНІ АКТИ |
Сесія: | ПРИЙНЯТІ НА ЗАСІДАННІ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ |
Тип документу: | РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА |
Дата: | 17.11.2023 |
Номер документу: | ДОДАТКОВИХ ПЛАТНИХ ПОСЛУГ |
Назва документу: | ПРО ПЕРЕЛІК ТА ПОРЯДОК НАДАННЯ ДОДАТКОВИХ ПЛАТНИХ ПОСЛУГ (ГРУП САМООКУПНОСТІ) КЗ «ТЕТІЇВСЬКА ДИТЯЧА МУЗИЧНА ШКОЛА» |
Прикріплені файли: |
|
ПОЛОЖЕННЯ
про перелік та порядок надання додаткових платних послуг
(груп самоокупності) КЗ «Тетіївська дитяча музична школа»
- Загальні положення
- КЗ «Тетіївська дитяча музична школа» здійснює свою діяльність відповідно до Положення про початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад, затвердженим наказом Мінкультури від 06.08.2001р. № 523, Переліку платних послуг, які можуть надаватись навчальними закладами, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної та комунальної форм власності, затвердженого постановою КМУ від 27.08.2010р. № 796, Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затвердженим спільним наказом Міністерства культури України, Міністерства фінансів України та Міністерства економічного розвитку від 1.12.2015 року №1004/1113/1556, та Статутом КЗ «Тетіївська дитяча музична школа».
- При наданні платних освітніх послуг КЗ «тетіївська дитяча музична школа» застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють надання послугу сфері освітньої-культурної діяльності.
- У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
- замовник – фізична чи юридична особа, яка на підставі договору (контракту, заяви) з навчальним закладом замовляє навчальному закладу платну послугу для себе або іншої особи, беручи на себе фінансові зобов'язання щодо її оплати;
- навчальні заклади - дошкільні, позашкільні, загальноосвітні, інші установи та заклади системи освіти. До навчальних закладів у цьому Порядку віднесено також навчальні заклади – структурні підрозділи навчальних закладів (відділення, відділи, студії, центри), що діють згідно із затвердженими положеннями і безпосередньо надають платні освітні послуги;
- особи, які навчаються,- діти дошкільного віку, вихованці, учні дошкільних навчальних закладів; вихованці, учні, слухачі позашкільних навчальних закладів; учні, вихованці загальноосвітніх навчальних закладів; учні, слухачі професійно-технічних навчальних закладів; студенти, слухачі вищих навчальних закладів; інші громадяни, яким Теребовлянською мистецькою школою надаються платні освітні послуги;
- послуга - термін вживається у значенні, визначеному Законом України "Про захист прав споживачів".
- КЗ «Тетіївська дитяча музична школа» зобов'язана:
- безкоштовно надати замовнику повну, доступну та достовірну інформацію що до порядку та умов надання конкретної платної послуги, її вартості, порядку та строку оплати, не пізніше ніж за один місяць до дати прийому заяв від осіб, що бажають її отримати; вартість інших платних освітніх послуг - не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку їх надання.
- Деякі платні послуги можуть надаватись тими самими працівниками КЗ «Тетіївська дитяча музична школа», що працюють згідно штатного розкладу, а також сторонніми особами які не перебувають у штаті КЗ «Тетіївська дитяча музична школи» але залучені до надання платних послуг.
- Платні освітні послуги надаються на підставі письмової заяви - для фізичної особи; договору - для фізичної або юридичної особи.
- Кошти, отримані навчальним закладом від надання платних послуг, зараховуються на відповідні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства України, та використовуються з урахуванням вимог законодавства.
- Матеріальні цінності, майно закладу, придбане або створене за рахунок коштів, отриманих від платних освітніх послуг, належить КЗ «Тетіївська дитяча музична школа» на правах, визначених чинним законодавством, та використовується ним для виконання своїх функціональних повноважень.
- Розмір плати за послуги, що надаються КЗ «Тетіївська дитяча музична школоа» встановлюється виконавчим комітетом міської ради один раз на рік на початку навчального року.
- Перелік надання платних послуг:
- Навчання у студіях, на курсах, проведення занять у літературно-музичних вітальнях, ігрових кімнатах для дітей та гуртках.
- Організація діяльності любительських об'єднань та клубів за інтересами з можливим запрошенням сторонніх осіб та організацій.
- Розроблення сценаріїв, постановочна робота і проведення заходів за заявками підприємств, установ та організацій.
- Проведення спектаклів і концертів художньої самодіяльності.
- Надання послуг з організації та/або проведення культурно-масових заходів, міжнародних симпозіумів, науково-практичних конференцій, семінарів, музичних постановок, концертів, оперних, фестивалів.
- Освіта у сфері музики.
- Ремонт, настроювання і налагодження музичних інструментів.
- Прокат музичних інструментів.
- Порядок визначення вартості платних послуг.
- Розмір плати за той чи інший вид послуги визначається на підставі її ціни. Базою для визначення ціни послуги є розрахунок витрат, пов’язаних з наданням послуги.
- При наданні послуг використовуються ціни і тарифи встановлені та затверджені виконавчим комітетом міської ради.
- Планування та використання доходів від надання платних послуг.
- Надходження до спеціального фонду, отримані від надання платних послуг першочергово використовуються на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням цих послуг згідно з кошторисом установленому законодавством порядку, а також на розвиток матеріальної бази КЗ «Тетіївська музична школа»;
- КЗ «Тетіївська музична школа» зобов’язана вести облік платних послуг та складати звітність за цим видом діяльності.
- Заключні положення.
- Відповідальність за організацію і якість надання платних послуг, а також обґрунтованість розмірів плати за послуги несе керівник закладу та працівники, які беруть безпосередню участь у процесі надання платних послуг.
Секретар ради С. М. Денисюк
Додаток до Положення
про перелік та порядок надання
додаткових платних послуг (груп
самоокупності) КЗ «Тетіївська
дитяча музична школа»
Вартість індивідуального уроку (1 раз в тиждень, 4 на місяць) 256 грн (1 година занять щотижня в місяць – це 0,055 ставки викладача. Тарифна ставка 4649 грн до оподаткування; заняття по 1 годині щотижня в місяць 256 грн)
256 грн (оплата праці викладача до оподаткування) + 5% (3-6%) на школу (коефіцієнт комфорту та зношуваності) 14 грн;
Всього – 270 грн.
Вартість індивідуальних уроків (2 рази в тиждень, 8 на місяць) 270 грн * 2 = 540 грн (512 грн оплата праці викладача до оподаткування + 28 грн на школу).
Всього – 540 грн.
Вартість групових занять з сольфеджіо та музичної літератури (2 заняття в тиждень по півтори години, 3 години від тарифної ставки – 0,165. Розраховуємо 4649 грн * 0,165 = 767 грн в місяць. В групах від 8 учнів 767грн / 8 = 96 грн (оплата праці викладачів до оподаткування) + 4 грн (4% на школу).
Всього 100 грн.
Вартість комплексного навчання (2 індивідуальних уроків гри на інструменті або співу, урок сольфеджіо і муз. літератури в тиждень) 540 грн (2 інд. уроків) + 100 грн (2 групових уроків) = 640 грн.
Всього 640 грн.
Вартість одного індивідуального уроку 68 грн (272 грн/на місяць / на 4 тижня). 64 грн викладачу + 4 грн на школу.
Всього 68 грн.
Уроки ансамблевого музикування
У складі двох учнів – 270 в місяць / 2 людини = 135 грн на місяць (з них 128 грн викладачу і 7 грн на школу).
Всього 135 грн (за місяць навчання на одну людину)
У складі трьох учнів – (270 / 3 = 90 грн на місяць)
86 грн викладачу і 4 грн на школу.
Всього 90 грн.
У складі чотирьох і більше – (270 / 4 = 68 грн)
64 грн викладачу + 4 на школу.
Всього 68 грн.
Подарункові сертифікати на індивідуальні уроки.( відповідно до попереднього розрахунку)
Прийом учнів здійснюється з попереднім прослуховуванням. При прийомі в ДМШ подаються такі документи:
- заява про прийом;
- індивідуальні договори з батьками вступників, підлітків, які не досягли 18 років, дорослими;
- особисті справи учнів (при прийомі вимагається надання медичної довідки про відсутність протипоказань і можливості навчання в ДМШ, копія свідоцтва про народження).
Час початку занять визначається можливостями КЗ «Тетіївська дитяча музична школа» по наданню аудиторного фонду до і після занять за основним розкладом, що фінансуються з міського бюджету міста Тетіїв.
Тривалість навчальних занять (уроків, репетицій) визначається Статутом і передбачає академічну годину - 45 хвилин. Для дошкільнят - від 25 до 35 хвилин.
Права і обов'язки учнів і викладачів:
1. КЗ «Тетіївська дитяча музична школа» несе відповідальність перед замовниками послуг (батьками, законними представниками) за виконання зобов'язань в повному обсязі (за кількістю годин, реалізації навчальної програми, зазначеної в договорі), за якість послуг, що надаються, за безпечні умови проходження освітнього процесу, за інші дії, передбачені законодавством України.
2. Відповідальність замовника послуг (одного з батьків, законного представника) визначається договором. Учні повинні відвідувати навчальні заняття, заходи, що проводяться як в школі, так і за її межами (за рекомендацією викладачів), акуратно ставитися до майна школи, вносити оплату за надані освітні послуги в порядку і в терміни, зазначені в договорі.
3. За грубе порушення навчальної дисципліни, правил цього Положення учні можуть бути виключені зі школи.
4. Викладачами груп на самоокупності можуть бути як основні співробітники ДМШ, так і фахівці з інших установ і організацій, які мають відповідну професійну освіту.
5. Викладачі здійснюють навчальну роботу в класі, несуть відповідальність за якість навчання, стан дисципліни учнів, збереження майна.
6. Викладач зобов'язаний забезпечити освоєння учнями знань і навичок в обсязі, встановленому навчальною програмою, спрямовувати та координувати самостійну роботу учнів.
Фінансова діяльність.
1. Фінансування груп на засадах самоокупності здійснюється тільки за рахунок внесеної оплати за навчання.
2. Вартість навчання встановлюється за договором і затверджується органами місцевого самоврядування, наказом директора школи за погодженням із Засновником.
3. Оплата послуг за навчальний рік розраховується виходячи з 9 місяців навчання.
4. Кошти, за надання послуг групам на засадах самоокупності оплачуються до 10 числа поточного місяця , згідно особовому рахунку того, хто навчається. В розрахунок оплати послуг груп на засадах самоокупності включена оплата за час канікул (осінньо-зимово-весняних), періодів карантинів, строки яких визначаються місцевими органами виконавчої влади, несприятливих погодних умов тощо та час відсутності учня на уроках незалежно від обставин.
5. Послуги оплачуються щомісяця або відразу за кілька місяців в обсязі калькуляційної вартості, залежно від укладеного договору.
6. Пільги по оплаті самоокупних груп не надаються.
7. Відсутність учня з неповажної причини не є підставою для зменшення або звільнення від оплати за навчання.
8. Доходи від послуг надходять на спец рахунок і розподіляються на оплату праці викладачам та 3-6% на розвиток установи (як коефіцієнт комфорту і зношуваності).
9. Оплата викладачам за надання послуг здійснюється щомісяця, відповідно до підписаного акта виконаних робіт або табеля тижневого навантаження викладача.
10. Отримані доходи розподіляються згідно кошторису доходів і витрат, затверджується директором школи.
VI. Діловодство.
6.1. Навчальна робота самоокупних відділень, груп, студій регламентується договором з батьками (або особами що їх замінюють), або з самими учнями, які досягли повноліття.
6.2. Після закінчення самоокупних відділень, груп, студій учню видається довідка про прослуханий курс навчання, яка не є документом про освіту (в випадку відвідування тільки індивідуальних уроків).
Якщо учень відвідує всі необхідні предмети (2 години спеціальності, 1,5 години сольфеджіо та 1,5 години музичної літератури) протягом 6 років (в деяких випадках можливо і за менший термін навчання) та здає випускні іспити видається свідоцтво.
6.3. Організація діяльності госпрозрахункових відділень, груп, студій позначена в наступній документації:
- книга реєстрацій контингенту учнів відділення;
- книга для записів про видачу учням довідок та свідоцтв про закінчення навчання.
Секретар ради С.М.Денисюк
Аналіз
регуляторного впливу до проекту рішення міської ради
Аналіз регуляторного впливу проводиться згідно статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
1. Проблема, яку пропонується розв’язати
На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260 «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей», пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 року №1271 «Про затвердження Переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності» та положення 2.6. Статуту КЗ «Тетіївської дитячої музичної школи» Тетіївської міської ради Київської області у зв’язку з тим, що кількість навчальних місць недостатня для задоволення потреб, виникла необхідність у створенні додаткових навчальних груп на засадах самоокупності в комунальному закладі «Тетіївська дитяча музична школа».
2. Визначення цілей державного регулювання
Ухвалення цього рішення дасть можливість:
- отримання додаткових джерел фінансування для поліпшення статутної діяльності школи;
- впорядкування цін на платні послуги, що надаються школою;
- спрямування отриманих за надані послуги коштів на покращення матеріально-технічної бази та інші видатки школи.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів
досягнення зазначених цілей
Для забезпечення досягнення встановленої мети даним проектом регуляторного акта пропонується встановлення чітко визначених розмірів плати за навчання учнів в групах самоокупності в дитячій музичній школі.
Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає. В умовах постійного підвищення цін на енергоносії та комунальні послуги, підвищення мінімальної заробітної плати збільшувати кількість навчальних місць не є реальним.
Обраний спосіб:
- відповідає вимогам чинного законодавства;
- забезпечує досягнення цілей державного регулювання;
- забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики;
- повністю відповідає потребам у вирішенні проблем.
4.Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта
На сьогодні фінансовий ресурс бюджету ОТГ не забезпечує у повному обсязі потреби школи. Тому, виникає необхідність вишукувати додаткові фінансові можливості щодо належного утримання закладу.
Для розв’язання проблеми музична школа пропонує надання платних послуг. В розрахунок розмірів були включені фактичні витрати музичної школи.
Таким чином, встановлення нових розмірів приведе до покращення фінансового стану музичної школи, часткового покриття видатків, пов’язаних з його функціонуванням, утриманням та експлуатацією, що в свою чергу забезпечить зменшення обсягу видатків з бюджету ОТГ та більш раціональне використання бюджетних надходжень.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей
в разі прийняття регуляторного акта
У разі прийняття регуляторного акта музичною школою будуть реалізовані повноваження надані:
- Законом України «Про освіту»;
- Законом України «Про позашкільну освіту»;
- Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260 «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей»;
- статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Негативного впливу від прийняття нового регуляторного акта не передбачається. Для впровадження вимог цього регуляторного акта не потрібно додаткових витрат з бюджету. Для суб’єктів господарювання та населення впровадження цього регуляторного акта – незначне збільшення витрат щодо оплати платних послуг.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта
Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого рішення припускає наведення аналізу вигод та витрат, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія даного регуляторного акта. Даний регуляторний акт певним чином впливає на інтереси громади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання усіх форм власності.
Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, що виникнуть у різних груп суб’єктів, на яких поширюється його дія, нижче наведена таблиця аналізу вигод та витрат, яка визначає результати прийняття запропонованого проекту рішення.
Таблиця вигод та витрат
Сфера впливу |
Витрати |
Вигоди |
Інтереси органів місцевого самоврядування |
Процедура розробки регуляторного акту ( витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту ) |
- збільшення власних надходжень музичної школи |
Інтереси суб’єктів господарювання усіх форм власності |
Часові та грошові витрати, пов’язані з наданням музичною школою необхідних послуг |
- розширення та покращення видів платних послуг у музичній школі |
Інтереси громади |
Часові витрати, пов’язані з наданням музичною школою необхідних послуг |
- надання можливості учням та їх батькам отримувати послуги без значних фінансових витрат |
Витрати або вигоди, які можуть виникнути внаслідок дії регуляторного акта не можуть бути кількісно визначеними. На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути погіршення умов проживання населення, зменшення фінансових ресурсів. Кількість наданих послуг визначити заздалегідь (навіть приблизно) неможливо.
7. Строк дії регуляторного акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства, інших необхідних випадках.
8. Показники ефективності регуляторного акта
Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступними критеріями:
- обсяг коштів, які надійдуть на рахунок дитячої музичної школи від надання платних послуг;
- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акту;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акту, %;
- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, яким надано платні послуги;
- тривалість надання послуг;
- кількість скарг на дії посадових осіб.
9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності регуляторного акта
Відстеження результативності зазначеного регуляторного акта буде здійснюватися дитячою музичною школою за наступними показниками:
аналіз надходжень від платних послуг.
Під час прийняття регуляторного акта, у встановлені чинним законодавством строки на врегулювання яких спрямована дія акта, проводитиметься відстеження результативності дії акта.
Не пізніше двох років після набрання чинності регуляторним актом, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, буде здійснене повторне відстеження результативності дії акта.
Кожні три роки з моменту виконання заходів щодо проведення повторного відстеження результативності дії акта, при умові його чинності, проводитиметься періодичне відстеження результативності цього акта.
Детально ознайомитися з проектом рішення сесії «Про встановлення вартості оплати навчання в КЗ «Тетіївська дитяча музична школа», можна у розділі «Проекти рішень сесії» або за адресою: м. Тетіїв, вул. Соборна, 5 каб. 4.
Секретар ради С.М. Денисюк