Телефони довіри Контакти Версія для людей з обмeженими можливостями

Про винесення на обговорення відсоткових ставок орендної плати за землю на території Тетіївської міської об′єднаної громади

Керуючись ст. 288 Податкового кодексу України та Законом України «Про місцеве самоврядування», виконавчий комітет Тетіївської міської ради

 

В И Р І Ш И В :

 

1.Винести на громадське обговорення відсоткові ставки орендної  плати

   за землю на території Тетіївської міської об′єднаної громади згідно з 

   додатком

 

2.Оприлюднити рішення в засобах масової інформації або в іншій можливий спосіб.

 

3. Ставки орендної плати встановлюються на 2021 - 2022 роки та вводяться в   дію з 01.01.2021 року.

 

4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на в.о. першого заступника міського голови П.В.Корнієнка.

 

 

 

Міський  голова                                         Р. В.  Майструк

 

 

      Начальник юридичного відділу                                                       Н. М. Складена

 

 

 

   

 

 

                                                                                                                     Додаток  

                                                                                     до рішенням виконавчого комітету

                                                                                     Тетіївської міської ради

                                                              від 26.05. 2020 р. № 83

 

ВІДСОТКОВІ СТАВКИ
орендної плати за землю

Ставки встановлюються на 2021-2022 роки та вводяться в дію з 01.01.2021 року.

 

Код області

Код району

Код
згідно з КОАТУУ

322460000

 

Тетіївська міська рада

(об’єднана територіальна громада) 

 

 

Вид цільового призначення земель

Ставки орендної плати
(відсотків нормативної грошової оцінки)

за земельні ділянки в межах населених пунктів.  

за земельні ділянки за межами населених пунктів.

код

найменування

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01

Землі сільськогосподарського призначення

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (рілля)

01.01

Для ведення товарного

сільськогосподарського виробництва (господарські будівлі та двори)

0,3

0,3

6

6

01.02

Для ведення фермерського господарства

8

8

 8

01.02

Для ведення фермерського господарства (господарські будівлі та двори)

0,3

0,3

6

6

01.03

Для ведення особистого селянського господарства

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства

8

8

01.05

Для індивідуального садівництва

01.06

Для колективного садівництва

3

3

3

3

01.07

Для городництва

4

4

4

4

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби

8

8

8

8

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

3

3

3

3

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

8

8

8

8

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

8

8

8

8

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

8

8

8

8

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

6

6

6

6

01.14

Для цілей підрозділів 01.01 - 01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3

3

3

3

02

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

0,3

0,3

3

3

02.02

Для колективного житлового будівництва

0,3

0,3

3

3

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

0,3

0,3

3

3

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,3

0,3

3

3

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

3

3

5

5

02.06

Для колективного гаражного будівництва

3

3

5

5

02.07

Для іншої житлової забудови

0,3

0,3

5

5

02.08

Для цілей підрозділів 02.01 - 02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,3

0,3

5

5

03

Землі громадської забудови

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування

0,1

0,1

1

1

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

0,1

0,1

1

1

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги

0,1

0,1

1

1

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

0,1

0,1

1

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

0,1 

0,1 

0,1 

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

0,1 

0,1 

1

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

8

      8

03.08

Для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

8

 8

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

 10

10 

10

10

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

12 

12 

12 

12

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

0,1

0,1 

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС

0,1 

0,1 

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

4

4

03.16

Для цілей підрозділів 03.01 - 03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1 

1

04

Землі природно-заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

0,1 

0,1

1

1

04.02

Для збереження та використання природних заповідників

 0,1

0,1 

1

1

04.03

Для збереження та використання національних природних парків

0,1

 0,1

1

1

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів

 0,1

0,1

1

1

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

0,1

0,1

1

1

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

0,1

0,1

1

1

04.07

Для збереження та використання
парків - пам'яток садово-паркового мистецтва

0,1

0,1

1

1

04.08

Для збереження та використання заказників

0,1

0,1

1

1

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

0,1

0,1

1

1

04.10

Для збереження та використання пам'яток природи

0,1

0,1

1

1

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

0,1

0,1

1

1

05.00

Землі іншого природоохоронного

призначення

0,1

0,1

1

1

06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися
для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

1

06.03

Для інших оздоровчих цілей

06.04

Для цілей підрозділів 06.01 - 06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

07

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення

 0,1

0,1

5

07.02

Для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту

 0,1

 0,1

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

0,3

0,3 

07.04

Для колективного дачного будівництва

0,3

0,3

5

5

07.05

Для цілей підрозділів 07.01 - 07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

 0,1

0,1 

08

Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об'єктів культурної спадщини

0,1

0,1

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

0,1

0,1

1

1

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

0,1

0,1 

1

08.04

Для цілей підрозділів 08.01 - 08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1 

09

Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг

3

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

3

09.03

Для цілей підрозділів 09.01 - 09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

3

10

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об'єктами

0,3

0,3

5

5

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

0,3

0,3

5

5

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

0,3

0,3

5

5

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

0,3

0,3

5

5

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

0,3

0,3

5

5

10.06

Для сінокосіння

0,3

0,3

5

5

10.07

Для рибогосподарських потреб

0,3

0,3

5

5

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

0,3

0,3

5

5

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

0,3

0,3

5

5

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд

0,3

0,3

5

5

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

0,3

0,3

5

5

10.12

Для цілей підрозділів 10.01 - 10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,3

0,3

5

5

11

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

3

 3

 3

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

11.05

Для цілей підрозділів 11.01 - 11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

12

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту

--- 

--- 

--- 

--- 

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

12.06

Для розміщення та експлуатації об'єктів трубопровідного транспорту

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

12.10

Для цілей підрозділів 12.01 - 12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

13

Землі зв'язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об'єктів і споруд телекомунікацій

12 

12 

12 

12 

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об'єктів поштового зв'язку

8

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв'язку

13.04

Для цілей підрозділів 13.01 - 13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

14

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

12 

12 

12 

12 

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії

12 

12 

12 

12 

14.03

Для цілей підрозділів 14.01 - 14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

15

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил

0,1 

0,1 

1

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії

0,1 

0,1

1

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби

0,1 

0,1 

1

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ

0,1 

0,1 

1

1

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби

0,1 

0,1 

1

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки

0,1 

0,1

1

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань

0,1 

0,1 

1

1

15.08

Для цілей підрозділів 15.01 - 15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

1

1

16

Землі запасу

0,1

0,1

1

1

17

Землі резервного фонду

0,1

0,1

1

1

18

Землі загального користування

0,1

0,1

1

1

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

1

1

                   
 

 

 

Секретар ради                               С.М.Денисюк

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення  Тетіївської міської ради

«Про встановлення ставок з орендної плати за землю»

 

       Аналіз регуляторного впливу до проєкту рішення Тетіївської  міської ради «Про встановлення ставок з орендної плати за землю» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу регуляторного впливу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 зі змінами.

 

  1. Визначення проблеми

 

      Податковий кодекс України (надалі Кодекс) є законодавчим актом, який регулює відносини, що виникають у процесі встановлення та скасування податків та зборів в Україні, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

        Підпунктом 12.3.4. пункту 12.3 статті 12 Кодексу встановлено, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Тобто, маємо до 01 липня 2020 року прийняти та опублікувати рішення про встановлення ставок по платі за оренду землі.

    Проблема, яку пропонується розв’язати – визначення на законних підставах розміру ставок по платі за оренду землі за кодами Класифікації видів цільового призначення земель на території Тетіївської міської ОТГ.

У разі невстановлення на території Тетіївської міської ОТГ ставок по оренді землі, унеможливлюється укладання договорів оренди землі, а внаслідок і нарахування та сплата податку.

    Причини виникнення проблеми:

     На теперішній час розмір орендної плати за землю на території Тетіївської міської ОТГ визначається на підставі рішення Тетіївської міської ради VII скликання від 21.06.2018  №220-7-VII “Про встановлення розмірів ставок по платі за оренду землі на 2019-2020 роки”, яке закінчує свою дію на кінець 2020 року.

 

     Оцінка важливості проблеми:

     Проблема, яку пропонується вирішити, дуже важлива для всіх членів територіальної громади. Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Питання наповнення бюджету Тетіївської міської ОТГ, у тому числі через встановлення ставок орендної плати є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органу місцевого самоврядування й громади. Як наслідок громада Тетіївської  міської ОТГ, у тому числі платники орендної плати за землю, отримують упевненість у можливості виконання соціально-економічних програм, орган місцевого самоврядування виконує вимоги Кодексу в частині встановлення місцевих податків та отримання доходів бюджету з метою реалізації власних повноважень. Разом з тим, з метою зменшення втрат місцевого бюджету пропонується відкоригувати деякі ставки орендної плати за  земельні ділянки.  

       Таким чином, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення Тетіївської міської ради «Про встановлення ставок з орендної плати за землю». Згідно з Податковим Кодексом рішення про встановлення ставок з орендної плати за землю офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних ставок з орендної плати за землю.

       Податковим Кодексом зобов’язано,  копію ухваленого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронному вигляді у десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них.

  1. Цілі державного регулювання

 

      Проєкт регуляторного акта «Про встановлення ставок з орендної плати за землю» спрямований на розв’язання проблеми, визначеної у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу в цілому. Основними цілями його прийняття є:

- встановити ставки орендної плати за землю на території Тетіївської міської ОТГ, які б забезпечили надходження до бюджету для забезпечення реалізації  місцевих програм;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дії органу місцевого самоврядування;

- реалізувати податкову політику в частині надходжень до місцевого бюджету.

 

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення

зазначених цілей

Альтернативним способом є:

  • неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання);
  • регулювання вище зазначеної проблеми на державному рівні;
  • прийняття Тетіївською міською радою рішення «Про встановлення  ставок з орендної плати за землю»

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до порушень норм діючого законодавства, вирішення проблеми за допомогою другої альтернативи в теперішній час не можливо, оскільки існуюче законодавство не регламентує детальний механізм визначення орендних ставок на земельні ділянки.

 Прийняття третьої альтернативи дасть можливість вирішити визначені проблеми в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

 Тому вона є прийнятною.I

IV. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

       Механізм розв’язання визначеної проблеми полягає у прийнятті рішення Тетіївської міської ради «Про встановлення ставок з орендної плати за землю», відповідно Податкового кодексу України а саме: визначення розмірів орендної плати за землю. Основним завданням запропонованого проєкту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету та упорядкування відносин між органом місцевого самоврядування, податковою службою та суб’єктами господарювання з питань плати за оренду землі.

     Основним механізмом дії запропонованого регуляторного акта, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми, це встановлення ставок орендної плати за землю відповідно до цільового призначення земель та ставку орендної плати за землю   Упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органом податкової служби, органом місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.

        Тобто, прийняття рішення Тетіївської міської ради «Про встановлення ставок

з орендної плати за землю» є єдиним і безумовним шляхом вирішення проблеми і

ґрунтується на загальнообов’язковості виконання всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування норм зазначеного рішення.

 

 V. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Запропонований проект рішення не потребує додаткових фінансових витрат міської  ради.

Запровадження даного регулювання покращить умови започаткування та ведення підприємницької діяльності, сприятиме ефективному використанню земельних ресурсів та вкладанню інвестицій в їх господарське освоєння.

 Прийняття запропонованого рішення підвищить інформованість орендарів щодо того, у якій послідовності проводиться розрахунок річної орендної плати.

 Зовнішніми чинниками, що впливають на дію регуляторного акту є зміни чинного законодавства.

 

VI. Очікувані результати прийняття запропонованого

 регуляторного акта

 

З прийняттям даного регуляторного акту вигоди одержать: міська рада, суб’єкти господарювання, населення.

 

Суб’єкт

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

Наповнення доходної частини місцевого бюджету та можливість реалізації соціальних програм внаслідок надходжень до міського бюджету

Ведення договірної роботи з землекористувачами

Суб’єкти господарювання та підприємницької діяльності

Створення рівних умов конкуренції, прозорість і гласність у процесі формування розмірів плати за землю

Витрати пов'язані з сплатою розміру орендної плати,  з необхідністю переукладення договорів оренди землі, які не відповідають вимогам чинного законодавства.

Населення

Прозорість і гласність у процесі формування розмірів плати за землю

Відсутні

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

     Передбачається не обмежувати строк дії запропонованого регуляторного акта.

У разі необхідності за підсумками відстежень та змінами у законодавстві будуть

вноситись зміни до нього.

VIII. Визначення показників результативності регуляторного акта

Основними показниками результативності запропонованого регуляторного акту буде надходження коштів до міського бюджету від плати за оренду земельних ділянок.

Передбачається збільшення надходжень до міського бюджету за рахунок впорядкування договірних відносин та визначення справедливих ставок орендної плати.

Рівень інформованості – очікується на рівні до 100% за рахунок оприлюднення регуляторного акту в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Тетіївської міської ради.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження

результативності дії регуляторного акта

 

      Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися фінансовим управлінням виконавчого комітету Тетіївської міської ради.

      Базове відстеження результативності буде здійснюватись до набрання чинності цього регуляторного акта протягом 30 днів, тобто у грудні місяці 2020 року.

      Повторне відстеження результативності планується здійснити через рік з дня набрання чинності регуляторного акта.

      При проведенні відстеження результативності даного регуляторного акта будуть використовуватися офіційні статистичні дані.

 


E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація