Телефони довіри Контакти Версія для людей з обмeженими можливостями

ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПРАВИЛ ТОРГІВЛІ НА РИНКАХ МІСТА ТЕТІЄВА

 

УКРАЇНА

ТЕТІЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

Дев’ята сесія шостого скликання

м. Тетіїв 21 квітня 2011 року

 

РІШЕННЯ № 112

Затвердження правил торгівлі на ринках міста Тетієва

Відповідно до Закону України « Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування, враховуючи відсутність аналізу регуляторного впливу на рішення Тетіївської міської ради № 288 від 16.06.2005 року, керуючись Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Податковим Кодексом України, п.44 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада

в и р і ш и л а :

1. Затвердити Правила торгівлі на ринках міста, що додаються.

2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення 29сесій 4 скликання Тетіївської міської ради: № 288 від 16.06.2005 р.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань торгівлі, житлово-комунального господарства побутового обслуговування, громадського харчування та управління комунальною власністю.

 

Міський голова Р.Майструк

Спеціаліст з юридичного забезпечення Н.Складена

 

« З А Т В Е Р Д Ж Е Н О »

« 21 » квітня 2011 р.
Рішенням № 112 дев’ятої сесії
Тетіївської міської ради
УІ скликання

Міський голова Р.В.Майструк

М.П.

 

ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ

Підприємства споживчої кооперації «Тетіївський ринок» Київської регіонспоживспілки м. Тетіїв, вул. Будьонного, 72

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Ці Правила визначають вимоги щодо функціонування створених в установленому порядку ринків усіх форм власності, організації оптового та роздрібного продажу на них сільськогосподарської продукції, продовольчих і непродовольчих товарів, худоби, тварин, кормів тощо, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог і правил безпеки праці на ринках, прав споживачів і вимог податкового законодавства.

2. Ринок – це суб’єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій ( далі – ринок).

3. Ринок незалежно від форми власності та організаційно-правої форми керується у своїй діяльності законодавством України, Статутом виданим та зареєстрованим 
Тетіївською районною адміністрацією № 13491050001000169 
від 27 січня 1998 року

4. Торгівлю на ринках можуть здійснювати фізичні особи – громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб’єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від форм власності ( далі – продавці).

5. За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за часом діяльності – постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні; за місцезнаходженням – міські, селищні та сільські; за видами економічної діяльності - з оптової торгівлі, з роздрібної торгівлі; за товарною спеціалізацією – з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин та птахів, квітів тощо, а також змішані.

6. Територія ринку площею 1,767га повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під’їздів,телефонний зв’язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торгівельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо.
Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості й негативно впливати на умови проживання населення.
Вхід на ринок безплатний.

7. Режим роботи ринку: працює два рази в тиждень – четвер та неділю з 6.00 год. до 14.00 год.

8. На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку і його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконаний план території з позначенням усіх стаціонарних об’єктів ринку (обов’язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів.
В приміщенні адміністрації ринку встановлюється оформлений стенд з розміщенням на ньому копії свідоцтва про реєстрацію ринку як суб’єкта підприємницької діяльності, цих Правил, витягів із Закону України « Про захист прав споживачів», та «Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг», нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів операцій, за послуги та правил їх надання, ветеринарно-санітарних правил для ринків, перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно до спеціалізації ринку, інформацію про адресу і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, здійснюють державний контроль та нагляд за якістю та безпекою товарів, засобів вимірювальної техніки, до яких можна звернутися з питань сертифікації продукції та повірки засобів вимірювальної техніки, місцезнаходження і телефон суб’єкта господарювання, інформації про місцезнаходження Книги відгуків і пропозицій тощо.

9.У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частини території ( для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) суб’єкт господарювання повинен не пізніше як за чотирнадцять днів повідомити про це громадян, розмістивши біля входу до ринку інформацію про порядок роботи ринку, дату та період закриття, й оповістити про це через радіовузол ринку, засоби масової інформації.

10. Для потреб і зручностей продавців і покупців на території ринку або поруч можуть відкриватися магазини, підприємства громадського харчування, побутового обслуговування, телефонного зв’язку, каси продажу квитків на транспорт, готелі.

11. Реалізація сільгосппродуктів, продовольчих, непродовольчих товарів, живої худоби, птиці,кормів, домашніх тварин, декоративних птахів, акваріумних риб, посадкового матеріалу плодово-ягідних культур, овочевої та квітникової розсади, живих садових квітів, насіння овочевих культур і квітів проводиться на спеціалізованих ринках чи на спеціально виділених рядах ( секціях) змішаних ринків з обов’язковим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог.

12.На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізуються продукти рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу деяких видів продукції: яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо.
Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог ветеринарно-санітарних правил для ринків.

13. Розташування торгівельних місць на ринку,торгівельно-технологічного обладнання має бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування.
Робоче місце продавця повинно бути належним чином обладнано ( криті або відкриті столи, прилавки), мати площу для викладки і зберігання запасів товарів тощо.
Торговельне місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю ( вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків ( столів), транспортних засобів, причепів, візків ( у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торгівельного місця визначається в правилах торгівлі на ринках, що затверджуються відповідно до законодавства.

14. Місця для продажу продукції (товарів) з транспортних засобів виділяються на спеціально об лаштованих та розмічених майданчиках, що не створює небезпеки для покупців ( пішоходів). Продаж продовольчих і непродовольчих товарів здійснюється в окремих зонах цих майданчиків згідно із затвердженою адміністрацією ринку схемою дислокації торговельних місць на ринку. У відведених місцях торгівлі пересування т транспортних засобів дозволяється лише до початку торгівлі та після її завершення.
Використання транспортних стоянок для продажу товарів не допускається.

15. На торгівельному місці продавця ( юридичної особи) установлюється табличка із зазначенням назви, місцезнаходження і номера телефону суб’єкта підприємницької діяльності, що організував торгівлю, прізвища, імені та по батькові продавця та розміщується копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
На торговельному місці продавця ( фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності ) установлюється табличка із зазначенням його прізвища, імені та по батькові, номера свідоцтва про державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності та назви органу, що здійснив цю реєстрацію, прізвища, ім’я, по батькові його продавця, а також розміщується копія патенту за фіксованим розміром податку чи копія свідоцтва про сплату єдиного податку та копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Продавець повинен мати при собі документи про сплату послуг ринку; належним чином оформлену особисту медичну книжку в разі продажу продовольчих товарів ( для суб’єктів підприємницької діяльності); копії документів, що підтверджують якість та безпеку продукції та товарів; у разі реалізації тропічних плодів – копії документів, що підтверджують їх походження та проходження фіто санітарного контролю; висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку в разі продажу продуктів рослинного та тваринного походження.
У разі використання торговельного місця на умовах оренди в продавця повинна бути копія угоди з адміністрацією ринку про оренду, а на умовах суборенди –копія такої угоди із суб’єктом підприємницької діяльності ( орендодавцем).
Під час проведення органами контролю та адміністрацією ринку перевірок роботи суб’єктів підприємницької діяльності, продавці повинні пред’явити зазначені документи.

16. За окрему плату продавцям можуть надаватись такі послуги: бронювання торговельних місць, прокат торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, санітарного одягу, зважування на товарних вагах, розрубка м’яса ( рубачами м’яса ринку), інформаційні оголошення рекламного та довідкового характеру, надання та обслуговування торговельного місця, в’їзду на територію ринку транспортних засобів, видача довідок.
Тарифи на послуги ринку, що пов’язані із забезпеченням діяльності ринкового господарства, установлюються адміністрацією ринку та затверджуються вищестоящою організацією, відповідно до чинного законодавства.

17. Адміністрація ринку при наданні продавцям торговельних місць на визначений термін укладає з ними письмову угоду в якій рекомендується зазначати термін дії угоди, асортимент (вид) товарів, що реалізуються. Розташування торговельного місця.

18. Адміністрація ринку повинна забезпечувати централізоване прання санітарного та спеціального одягу, миття та дезінфекц3ію торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, що надаються продавцям.

19. Продавцям ( фізичним особам, які не є суб’єктами підприємницької діяльності) забороняється використовувати власний санітарний та спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки.
Продавці ( суб’єкти підприємницької діяльності) можуть мати свій санітарний чи інший одяг, торговельний інвентар, засоби вимірювальної техніки.
Засоби вимірювальної техніки, які використовуються продавцями на ринку, повинні бути в справному стані, мати повір очне тавро територіального органу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та проходити періодичну повірку в установленому порядку. Суб’єкти підприємницької діяльності, які використовують власний санітарний або спеціальний одяг, торговий інвентар та засоби вимірювальної техніки, несуть персональну відповідальність за його відповідність санітарним та технічним нормам.
Продавці повинні дотримуватись Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг.

20. Продавці на ринках зобов’язані сплачувати послуги ринку до початку торгівлі. Справляння послуг, плати за утримання торговельного місця в належному стані й інші послуги ринку здійснюють касири та контролери ринку із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з видачею касових чеків.
Послуги ринку та інші платежі справляються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції тваринного та рослинного походження до початку торгівлі. Торгівля без документів, що підтверджують сплату послуг, послуги за утримання торговельного місця в належному стані та інших послуг ринку, забороняється. Відповідальність за сплату послуг несуть продавці на ринку та адміністрація ринку відповідно до чинного законодавства.
При справлянні послуг, початком торгівлі вважається час, що настає через дві години з початку роботи ринку. Після закінчення двох годин від початку роботи ринку послуги сплачуються продавцем до зайняття торговельного місця.

21. Документи про сплату послуг за утримання торговельного місця в належному стані повинні повинні зберігатися продавцем до закінчення торгівлі. Передача торговельного місця та документів про сплату послуги ринку третім особам забороняється.

  1. За видані напрокат санітарний одяг, торговельний інвентар, обладнання вноситься заставна плата, облік цих операцій проводиться із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій. Розмір плати встановлюється адміністрацією ринку і не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент їх видачі.

Заставна плата повертається платник у після повернення у робочому стані взятих напрокат інвентарю, санітарного одягу та інших предметів.
У разі втрати взятих напрокат речей або їх псування продавець відшкодовує суб’єкту господарювання завданий збиток з урахуванням унесеної заставної плати.

  1. Усі продавці зобов’язані надавати покупцям відомості про товари, не допускати порушення прав споживачів, бути ввічливими, охайно одягненими, відпускати товар упакованим або в тару покупця повною мірою і вагою, їм забороняється палити, розпивати спиртні напої. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку.

На вимогу покупців продавці зобов’язані пред’явити їм висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи про відповідальність продуктів, що реалізуються, ветеринарно-санітарними нормам.
Зразки товарів, що є у продажу, повинні бути виставлені на видному місці. Продавці ( суб’єкти підприємницької діяльності) повинні позначати ціни на товари на ярликах цін ( цінниках), клейких стрічках або іншим способом.

  1. Розрахунки з покупцями за товари, придбані на ринку, здійснюються відповідно до встановленого законодавством порядку.

На вимогу покупця продавець ( суб’єкт підприємницької діяльності), який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок, повинен видати товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначається найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, дата продажу, прізвище. Ініціали продавця та його підпис.

  1. Якщо покупцю продано неякісний товар, він має право вимагати від продавця ( суб’єкта підприємницької діяльності), покупець має право замінити товар на якісний, повернути його продавцю і одержати назад сплачені гроші або вимагати зниження ціни.

 

  1. Усі працівники ринку повинні бути одягнені в одяг, що відповідає санітарним вимогам, а контролери повинні мати нагрудну табличку або спеціальну пов’язку на рукаві. Працівники, які безпосередньо продають або надають послуги з продажу продовольчих товарів ( продавці, рубачі м’яса та інші), підлягають обов’язковому медичному обстеженню, результати якого заносяться в їх особисті медичні книжки встановленого зразка. Особи, які не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються.
  1. Ринок повинен мати зареєстрований санітарний журнал установленої форми, Книгу відгуків і пропозицій, яка має міститься у приміщенні адміністрації ринку на видному і доступному місці. Ринок може мати також Журнал реєстрації перевірок установленого зразка.

 

  1. Адміністрація ринку повинна забезпечити постійне вивезення відходів і сміття, а також після закінчення роботи ринку належне очищення ( з вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торгових об’єктів і торговельних місць ринку. Поточне прибирання проводиться безпосередньо впродовж усього дня за умови захищеності продукції ( товарів) від забруднення та дотримання норм охорони праці.
  1. Адміністрація ринку зобов’язана забезпечити регулярне проведення спеціальних санітарних заходів за щомісячним графіком: знищення комах,гризунів, шкідників ( дезінфекція,дезінсекція, дератизація).

Інформація про санітарні дні з прибирання території, приміщень, 
обладнання та інвентарю вирішується на видному місці при вході на 
ринок та в приміщенні адміністрації.

  1. Адміністрація ринку зобов’язана створити на ринку необхідні умови для здійснення правоохоронними та контрольними органами діяльності згідно з їх повноваженнями.

 

  1. За угоду купівлі - продажу, укладену на ринку між продавцем і покупцем, адміністрація ринку відповідальності не несе.
  1. Адміністрація ринку зобов’язана:
    1. підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному, протипожежному стані, забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку, оснащувати його необхідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки;
    2. дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку;
    3. забезпечувати продавців на ринку торговельними місцями за профілем торгівлі, спеціальним одягом залежно від виду харчової продукції, що реалізується, засобами вимірювальної техніки і торговельним інвентарем, зберігання харчової продукції на складах, у холодильниках та інших приміщеннях ринку, відповідно до санітарних норм і правил;
    4. забезпечувати безпечний та безперешкодний рух людей та транспортних засобів, здійснювати контроль за додержанням вимог щодо паркування транспортних засобів;
    5. узгоджувати свою роботу з установами державної санітарно-епідеміологічної служби, лабораторією ветеринарної санітарної
    6. експертизи на ринку, карантинною інспекцією та іншими органами з попередження та недопущення порушень санітарних норм і правил;
    7. надавати в користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи пристосовані службові приміщення;
    8. не допускати до продажу товарів, що заборонені, створювати належні умови для додержання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці;
    9. надавати продавцям і покупцям інформацію щодо вимог цих Правил, ветеринарно-санітарних правил на ринку, правил протипожежної безпеки, рівня цін тощо ( стенди, місцеві газети, радіо, листівки);
    10. установити на доступному місці достатню кількість контрольних вагів з відповідними інформаційними табличками та обов’язково зазначити їх місцезнаходження на графічно виконаному плані території ринку;
    11. здійснювати контроль за використанням продавцями торговельних місць за призначенням;
    12. забезпечувати дотримання продавцями вимог правил торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами.

 

  1. Особи, винні в порушення цих Правил, несуть відповідальність згідно із законодавством.
  2. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюється посадовими особами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у межах своєї компетенції.

За згодою контрольних органі проведення перевірок роботи суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність на території ринку, відбувається в присутності представників адміністрації ринку.

 

ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ТОРГІВЛІ ПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ

  1. Продаж продовольчих товарів на ринках здійснюється з додержанням ветеринарно-санітарних правил для ринків, правил продажу продовольчих товарів, правил роботи дрібно-роздрібної торговельної мережі, інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність на захист прав споживачів.
  2. Висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку ( експертний висновок, етикетка) щодо якості та безпеки продукції у ветеринарному відношенні, наявності документів про сплату наданих послуг є підставою для зайняття продавцем місця на ринку за профілем торгівлі.
  3. На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації. Такі харчову продукти можна продавати тільки за умови:
    1. готові м’ясні вироби і м’ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця тощо промислового виробництва – наявності документів, що підтверджують їх якість і безпеку ( копія сертифіката відповідальності чи свідоцтво про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації та копії документів виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів);
    2. м’ясо отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах, - наявності ветеринарної довідки про перед забійний клінічний стан тварин або ветеринарного свідоцтва ( довідки), виданих місцевою установою державної ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    3. молоко і молочну продукцію, отриману від власних чи фермерських господарств,- наявності довідки про клінічний огляд тварин і епізоотичний стан місцевості, виданої установою державної ветеринарної медицини за місцем вироблення продукції, особистої медичної книжки продавця, виданої у встановленому порядку та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    4. курячі яйця отримані від власних чи фермерських господарств,- наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
  4.  
    1. мед отриманий від власних чи фермерських господарств,- при продажу в межах району проживання власника, - наявності ветеринарного свідоцтва ( довідки) місцевої установи державної ветеринарної медицини ( за межами району - ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку ) та наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    2. рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва,- наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість та копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, а також відповідних ветеринарних документів;
    3. рибу, інші гідро біонти непромислового виробництва – наявності ветеринарного свідоцтва ( довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    4. картоплю, овочі, фрукти, у т ому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    5. продукцію рослинного походження, яка доставлена для реалізації від власних чи фермерських тепличних господарств і має експертний висновок державної лабораторії і ветеринарної медицини за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки, - ветеринарного контролю ( огляду) а за необхідності і лабораторного дослідження;
    6. олію (крім промислової розфасовки), декоративні плоди, ягоди та свіжі гриби – наявності висновку державної лабораторії і державної ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
    7. солоно - квашені, мариновані овочі та фрукти – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи та дотримання чинних ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі;
    8. зернові, круп’яні продукти, борошно в чистих мішках або в іншій тарі, розміщеній на підставках, стелажах або піддонах,- наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку.

 

Продукція, що підлягає обов’язковій сертифікації, дозволяється до продажу за наявності копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих у встановленому порядку.

  1. На ринках забороняється продаж:
    1. фізичними особами, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
    2. кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м’яса і

риби ( фарш, котлети, кров’яні та домашні ковбаси, зельць, 
холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів 
( овочі, м’ясо, риба, ікра та інші консерви), виготовлених у 
домашніх умовах;

  1.  
    1. готових продуктів тваринного походження промислового виробництва – масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх якість та безпеку

( копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо 
продукція підлягає обов’язковій сертифікації, та копії документа 
виробника, що підтверджує належну якість товару, а також 
відповідних ветеринарних документів);

  1.  
    1. Тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, дикорослих рослин, у тому числі лікарських, польових квітів;
    2. Тропічних фруктів та овочів без документів, що підтверджують джерело їх придбання та проходження фіто санітарного контролю;
    3. Зернових круп’яних продуктів, забруднених насінням шкідливих бур’янів.
  1. Продукція тваринного і рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня і яка не зберігалась в холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, а за потреби – і додатковим лабораторним дослідженням.

 

ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ТОРГІВЛІ НЕПРОДОВОЛЬЧИМИ 
ТОВАРАМИ

  1. На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари,

так і ті, що були в користуванні, крім заборонених для продажу.
Продаж непродовольчих товарів здійснюється з додержанням Правил продажу непродовольчих товарів, санітарних норм і правил, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів.

  1. Окремі непродовольчі товари можна продавати на ринках тільки за умови:

 

  1.  
    1. нові товари, які підлягають обов’язковій сертифікації,- наявності копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих в установленому порядку;
    2. предмети гігієни, санітарії, товари побутової хімії, іграшки для немовлят лише в індивідуальній споживчій тарі із зазначенням на ній необхідної для споживача інформації відповідно до чинного законодавства. На кожній іграшці або індивідуальній споживчій тарі повинна бути зазначена необхідна доступна, достовірна інформація відповідно до вимог Закону України « Про захист прав споживачів». Перевірка іграшок на звук повинна проводитися за допомогою повітродувного устаткування;
    3. косметично-парфумерні вироби –додержання температурних режимів у місцях, недоступних попаданню прямих сонячних променів;
    4. побутові газові прилади, що були в користуванні ( газові плити, газові котли, газові колонки тощо) – наявності документів, що підтверджують їх придатність до подальшої експлуатації і які видані відповідними службами газового господарства;
    5. транспортні засоби ( автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів і моделей, самохідні машини, причепи, напівпричепи, мотоколяски і номерні агрегати до них) – спеціально виділеного для них місця або створення спеціального ринку згідно з Правилами роздрібної торгівлі транспортними засобами і номерними агрегатами;
    6. меблі, одяг та головні убори з натурального хутра, електропобутові та телерадіотовари – розміщення в приміщеннях, пристосованих для торгівлі цими товарами. В експлуатаційних документах ( інструкції з експлуатації, паспорті, етикетці, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавцем обов’язково робиться відмітка про продаж;
    7. шкури цінних порід звірів, одяг та головні убори з них –відповідно їх маркування та наявності документів, що підтверджують законність їх придбання;
    8. примірники аудіовізуальних творів і фонограм – через спеціалізовані відділи ( секції) підприємств з універсальним асортиментом товарів;
    9. ювелірні та інші вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння – наявності ліцензії;
    10. пестициди та агрохімікати – наявності ліцензії;
    11. ліки, лікарські рослини – наявності ліцензії.
  1. Адміністрація ринку при розробці проекту планування ринку повинна передбачити спеціальні зони і обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки покупцями одягу і взуття. Користування примірочними є безплатним

Для продажу товарів, що були в користуванні, відводяться спеціальні місця.

  1. На ринках з продажу непродовольчих товарів дозволяється здійснювати торгівлю продовольчими товарами з додержанням вимог законодавства та Правил продажу продовольчих товарів.

 

 

  1. На ринку забороняється продавати:
    1. вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самооборони;
    2. готове армійське спорядження, а також тканини, які використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування;
    3. білизну зі штампом організацій і підприємств;
    4. наркотичні засоби;
    5. пальне для транспортних засобів, гас, мазут;
    6. балони із скрапленим газом;
    7. вироби піротехнічні побутові та вибухові засоби;
    8. порнографічні видання.

 

 


Директор ринку В.Мотрич

 

« З А Т В Е Р Д Ж Е Н О »

« 21 » квітня 2011 р.
Рішенням № 112 дев’ятої сесії
Тетіївської міської ради
УІ скликання

Міський голова

Р.В.Майструк

М.П.

 

 

 

ПРАВИЛА ТОРГІВЛІ

 

Комунальне підприємство «Тетіївський міський ринок»

м. Тетіїв, вул.. Крючкова

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Ці Правила визначають вимоги щодо функціонування створених в 
установленому порядку ринків усіх форм власності, організації оптового та роздрібного продажу на них сільськогосподарської продукції, продовольчих і непродовольчих товарів, худоби, тварин, кормів тощо, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, протипожежних вимог і правил безпеки праці на ринках, прав споживачів і вимог податкового законодавства.
2. Ринок – це суб’єкт господарювання, створений на відведеній за рішенням місцевого органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування земельній ділянці і зареєстрований в установленому порядку, функціональними обов’язками якого є надання послуг та створення для продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів за цінами, що складаються залежно від попиту і пропозицій ( далі – ринок).
3. Ринок незалежно від форми власності та організаційно-правої форми керується у своїй діяльності законодавством України, Статутом виданим та зареєстрованим

Тетіївською районною адміністрацією № 107878 від 19 липня 1995 року

4. Торгівлю на ринках можуть здійснювати фізичні особи – громадяни України, іноземні громадяни, особи без громадянства, суб’єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від форм власності ( далі – продавці).
5. За конструкцією ринки можуть бути криті, відкриті та комбіновані; за часом діяльності – постійно діючі або сезонні, ранкові та вечірні; за місцезнаходженням – міські, селищні та сільські; за видами економічної діяльності - з оптової торгівлі, з роздрібної торгівлі; за товарною спеціалізацією – з продажу продовольчих товарів, непродовольчих товарів, транспортних засобів, худоби та кормів, тварин та птахів, квітів тощо, а також змішані.
6. Територія ринку площею 0,013 га повинна мати відокремлену та відгороджену від проїжджої частини, житлового та комунального секторів ділянку землі, зручне сполучення громадського транспорту загального користування, підземні чи наземні переходи для пішоходів, стоянки для транспортних засобів відвідувачів, безпечні для руху пішоходів входи і виходи, штучне освітлення території ринку, автостоянок та під’їздів,телефонний зв’язок, радіовузол або гучномовець на ринках з кількістю торгівельних місць більше 250, електро- та водопостачання, водовідведення, туалет, облаштовані контейнерами майданчики для збирання відходів і сміття тощо.
Робота ринків не повинна погіршувати санітарний та екологічний стан місцевості й негативно впливати на умови проживання населення.
Вхід на ринок безплатний.

7. Режим роботи ринку: працює щоденно з 7.00 год. До 14.00 год.

8. На вході до ринку розміщується вивіска із зазначенням повної назви ринку і його власника, спеціалізації ринку, режиму роботи, а також графічно виконаний план території з позначенням усіх стаціонарних об’єктів ринку (обов’язково лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи), пішохідних і транспортних маршрутів, аварійних виходів.
В приміщенні адміністрації ринку встановлюється оформлений стенд з розміщенням на ньому копії свідоцтва про реєстрацію ринку як суб’єкта підприємницької діяльності, цих Правил, витягів із Закону України « Про захист прав споживачів», та «Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг», нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів операцій, за послуги та правил їх надання, ветеринарно-санітарних правил для ринків, перелік продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні відповідно до спеціалізації ринку, інформацію про адресу і номери телефонів органів, що забезпечують державний захист прав споживачів, здійснюють державний контроль та нагляд за якістю та безпекою товарів, засобів вимірювальної техніки, до яких можна звернутися з питань сертифікації продукції та повірки засобів вимірювальної техніки, місцезнаходження і телефон суб’єкта господарювання, інформації про місцезнаходження Книги відгуків і пропозицій тощо.
9.У разі планового закриття ринку, окремих його приміщень або частини території ( для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання) суб’єкт господарювання повинен не пізніше як за чотирнадцять днів повідомити про це громадян, розмістивши біля входу до ринку інформацію про порядок роботи ринку, дату та період закриття, й оповістити про це через радіовузол ринку, засоби масової інформації.
10. Для потреб і зручностей продавців і покупців на території ринку або поруч можуть відкриватися магазини, підприємства громадського харчування, побутового обслуговування, телефонного зв’язку, каси продажу квитків на транспорт, готелі.
11. Реалізація сільгосппродуктів, продовольчих, непродовольчих товарів, живої худоби, птиці,кормів, домашніх тварин, декоративних птахів, акваріумних риб, посадкового матеріалу плодово-ягідних культур, овочевої та квітникової розсади, живих садових квітів, насіння овочевих культур і квітів проводиться на спеціалізованих ринках чи на спеціально виділених рядах ( секціях) змішаних ринків з обов’язковим дотриманням санітарно-епідеміологічних вимог.
12.На території відкритого ринку, у критих ринках та павільйонах, де реалізуються продукти рослинного і тваринного походження, повинні бути обладнані спеціалізовані зони з продажу деяких видів продукції: яєць, молочних продуктів, риби, меду, олії тощо.
Спеціалізовані зони створюються відповідно до вимог ветеринарно-санітарних правил для ринків.
13. Розташування торгівельних місць на ринку,торгівельно-технологічного обладнання має бути зручним для здійснення торгівлі, відповідати вимогам санітарних, протипожежних правил та безпечних умов праці, забезпечувати вільний прохід покупців та належну культуру обслуговування.
Робоче місце продавця повинно бути належним чином обладнано ( криті або відкриті столи, прилавки), мати площу для викладки і зберігання запасів товарів тощо.
Торговельне місце – площа, відведена для розміщення необхідного для торгівлі інвентарю ( вагів, лотків тощо) та здійснення продажу продукції з прилавків ( столів), транспортних засобів, причепів, візків ( у тому числі ручних), у контейнерах, кіосках, палатках тощо. Розмір торгівельного місця визначається в правилах торгівлі на ринках, що затверджуються відповідно до законодавства.
14. Місця для продажу продукції (товарів) з транспортних засобів виділяються на спеціально об лаштованих та розмічених майданчиках, що не створює небезпеки для покупців ( пішоходів). Продаж продовольчих і непродовольчих товарів здійснюється в окремих зонах цих майданчиків згідно із затвердженою адміністрацією ринку схемою дислокації торговельних місць на ринку. У відведених місцях торгівлі пересування т транспортних засобів дозволяється лише до початку торгівлі та після її завершення.
Використання транспортних стоянок для продажу товарів не допускається.
15. На торгівельному місці продавця ( юридичної особи) установлюється табличка із зазначенням назви, місцезнаходження і номера телефону суб’єкта підприємницької діяльності, що організував торгівлю, прізвища, імені та по батькові продавця та розміщується копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
На торговельному місці продавця ( фізичної особи – суб’єкта підприємницької діяльності ) установлюється табличка із зазначенням його прізвища, імені та по батькові, номера свідоцтва про державну реєстрацію як суб’єкта підприємницької діяльності та назви органу, що здійснив цю реєстрацію, прізвища, ім’я, по батькові його продавця, а також розміщується копія патенту за фіксованим розміром податку чи копія свідоцтва про сплату єдиного податку та копія ліцензії у разі здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
Продавець повинен мати при собі документи про сплату послуг ринку; належним чином оформлену особисту медичну книжку в разі продажу продовольчих товарів ( для суб’єктів підприємницької діяльності); копії документів, що підтверджують якість та безпеку продукції та товарів; у разі реалізації тропічних плодів – копії документів, що підтверджують їх походження та проходження фіто санітарного контролю; висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку в разі продажу продуктів рослинного та тваринного походження.
У разі використання торговельного місця на умовах оренди в продавця повинна бути копія угоди з адміністрацією ринку про оренду, а на умовах суборенди –копія такої угоди із суб’єктом підприємницької діяльності ( орендодавцем).
Під час проведення органами контролю та адміністрацією ринку перевірок роботи суб’єктів підприємницької діяльності, продавці повинні пред’явити зазначені документи.

16. За окрему плату продавцям можуть надаватись такі послуги: бронювання торговельних місць, прокат торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, санітарного одягу, зважування на товарних вагах, розрубка м’яса ( рубачами м’яса ринку), інформаційні оголошення рекламного та довідкового характеру, надання та обслуговування торговельного місця, в’їзду на територію ринку транспортних засобів, видача довідок.
Тарифи на послуги ринку, що пов’язані із забезпеченням діяльності ринкового господарства, установлюються адміністрацією ринку та затверджуються вищестоящою організацією, відповідно до чинного законодавства.
17. Адміністрація ринку при наданні продавцям торговельних місць на визначений термін укладає з ними письмову угоду в якій рекомендується зазначати термін дії угоди, асортимент (вид) товарів, що реалізуються. Розташування торговельного місця.
18. Адміністрація ринку повинна забезпечувати централізоване прання санітарного та спеціального одягу, миття та дезінфекц3ію торговельного інвентарю, обладнання, засобів вимірювальної техніки, що надаються продавцям.
19. Продавцям ( фізичним особам, які не є суб’єктами підприємницької діяльності) забороняється використовувати власний санітарний та спеціальний одяг, торговельний інвентар та засоби вимірювальної техніки.
Продавці ( суб’єкти підприємницької діяльності) можуть мати свій санітарний чи інший одяг, торговельний інвентар, засоби вимірювальної техніки.
Засоби вимірювальної техніки, які використовуються продавцями на ринку, повинні бути в справному стані, мати повір очне тавро територіального органу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики та проходити періодичну повірку в установленому порядку. Суб’єкти підприємницької діяльності, які використовують власний санітарний або спеціальний одяг, торговий інвентар та засоби вимірювальної техніки, несуть персональну відповідальність за його відповідність санітарним та технічним нормам.
Продавці повинні дотримуватись Правил користування засобами вимірювальної техніки у сфері торгівлі, громадського харчування та надання послуг.
20. Продавці на ринках зобов’язані сплачувати послуги ринку до початку торгівлі. Справляння послуг, плати за утримання торговельного місця в належному стані й інші послуги ринку здійснюють касири та контролери ринку із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України « Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з видачею касових чеків.
Послуги ринку та інші платежі справляються після проведення ветеринарно-санітарної експертизи продукції тваринного та рослинного походження до початку торгівлі. Торгівля без документів, що підтверджують сплату послуг, послуги за утримання торговельного місця в належному стані та інших послуг ринку, забороняється. Відповідальність за сплату послуг несуть продавці на ринку та адміністрація ринку відповідно до чинного законодавства.
При справлянні послуг, початком торгівлі вважається час, що настає через дві години з початку роботи ринку. Після закінчення двох годин від початку роботи ринку послуги сплачуються продавцем до зайняття торговельного місця.
21. Документи про сплату послуг за утримання торговельного місця в належному стані повинні повинні зберігатися продавцем до закінчення торгівлі. Передача торговельного місця та документів про сплату послуги ринку третім особам забороняється.
22. За видані напрокат санітарний одяг, торговельний інвентар, обладнання вноситься заставна плата, облік цих операцій проводиться із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій. Розмір плати встановлюється адміністрацією ринку і не повинен перевищувати вартості виданих напрокат речей у цінах на момент їх видачі.
Заставна плата повертається платник у після повернення у робочому стані взятих напрокат інвентарю, санітарного одягу та інших предметів.
У разі втрати взятих напрокат речей або їх псування продавець відшкодовує суб’єкту господарювання завданий збиток з урахуванням унесеної заставної плати.

  1. Усі продавці зобов’язані надавати покупцям відомості про товари, не допускати порушення прав споживачів, бути ввічливими, охайно одягненими, відпускати товар упакованим або в тару покупця повною мірою і вагою, їм забороняється палити, розпивати спиртні напої. Особи в нетверезому стані не допускаються до торгівлі на ринку.

На вимогу покупців продавці зобов’язані пред’явити їм висновок лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи про відповідальність продуктів, що реалізуються, ветеринарно-санітарними нормам.
Зразки товарів, що є у продажу, повинні бути виставлені на видному місці. Продавці ( суб’єкти підприємницької діяльності) повинні позначати ціни на товари на ярликах цін ( цінниках), клейких стрічках або іншим способом.

  1. Розрахунки з покупцями за товари, придбані на ринку, здійснюються відповідно до встановленого законодавством порядку.

На вимогу покупця продавець ( суб’єкт підприємницької діяльності), який відповідно до законодавства звільнений від застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових книжок, повинен видати товарний чек, що засвідчує факт купівлі, у якому зазначається найменування суб’єкта господарювання та ринку, ряд та номер торговельного місця, найменування товару, дата продажу, прізвище. Ініціали продавця та його підпис.

  1. Якщо покупцю продано неякісний товар, він має право вимагати від продавця ( суб’єкта підприємницької діяльності), покупець має право замінити товар на якісний, повернути його продавцю і одержати назад сплачені гроші або вимагати зниження ціни.
  2. Усі працівники ринку повинні бути одягнені в одяг, що відповідає санітарним вимогам, а контролери повинні мати нагрудну табличку або спеціальну пов’язку на рукаві. Працівники, які безпосередньо продають або надають послуги з продажу продовольчих товарів ( продавці, рубачі м’яса та інші), підлягають обов’язковому медичному обстеженню, результати якого заносяться в їх особисті медичні книжки встановленого зразка. Особи, які не пройшли медичне обстеження, до роботи не допускаються.
  3. Ринок повинен мати зареєстрований санітарний журнал установленої форми, Книгу відгуків і пропозицій, яка має міститься у приміщенні адміністрації ринку на видному і доступному місці. Ринок може мати також Журнал реєстрації перевірок установленого зразка.
  4. Адміністрація ринку повинна забезпечити постійне вивезення відходів і сміття, а також після закінчення роботи ринку належне очищення ( з вологим прибиранням) та дезінфекцію всіх приміщень, торгових об’єктів і торговельних місць ринку. Поточне прибирання проводиться безпосередньо впродовж усього дня за умови захищеності продукції ( товарів) від забруднення та дотримання норм охорони праці.
  5. Адміністрація ринку зобов’язана забезпечити регулярне проведення спеціальних санітарних заходів за щомісячним графіком: знищення комах,гризунів, шкідників ( дезінфекція,дезінсекція, дератизація).

Інформація про санітарні дні з прибирання території, приміщень, 
обладнання та інвентарю вирішується на видному місці при вході на 
ринок та в приміщенні адміністрації.

  1. Адміністрація ринку зобов’язана створити на ринку необхідні умови для здійснення правоохоронними та контрольними органами діяльності згідно з їх повноваженнями.
  2. За угоду купівлі - продажу, укладену на ринку між продавцем і покупцем, адміністрація ринку відповідальності не несе.

32.Адміністрація ринку зобов’язана:

  1.  
    1. підтримувати територію ринку в належному санітарно-технічному, протипожежному стані, забезпечувати розвиток матеріально-технічної бази ринку, оснащувати його необхідним обладнанням та інвентарем, засобами вимірювальної техніки;
    2. дотримуватися затвердженого режиму роботи ринку;
    3. забезпечувати продавців на ринку торговельними місцями за профілем торгівлі, спеціальним одягом залежно від виду харчової продукції, що реалізується, засобами вимірювальної техніки і торговельним інвентарем, зберігання харчової продукції на складах, у холодильниках та інших приміщеннях ринку, відповідно до санітарних норм і правил;
    4. забезпечувати безпечний та безперешкодний рух людей та транспортних засобів, здійснювати контроль за додержанням вимог щодо паркування транспортних засобів;
    5. узгоджувати свою роботу з установами державної санітарно-епідеміологічної служби, лабораторією ветеринарної санітарної
    6. експертизи на ринку, карантинною інспекцією та іншими органами з попередження та недопущення порушень санітарних норм і правил;
    7. надавати в користування лабораторіям ветеринарно-санітарної експертизи пристосовані службові приміщення;
    8. не допускати до продажу товарів, що заборонені, створювати належні умови для додержання продавцями правил торгівлі, санітарного і протипожежного стану, правильного використання засобів вимірювальної техніки, інвентарю ринку, підвищення рівня культури торгівлі та безпечних умов праці;
    9. надавати продавцям і покупцям інформацію щодо вимог цих Правил, ветеринарно-санітарних правил на ринку, правил протипожежної безпеки, рівня цін тощо ( стенди, місцеві газети, радіо, листівки);
    10. установити на доступному місці достатню кількість контрольних вагів з відповідними інформаційними табличками та обов’язково зазначити їх місцезнаходження на графічно виконаному плані території ринку;
    11. здійснювати контроль за використанням продавцями торговельних місць за призначенням;
    12. забезпечувати дотримання продавцями вимог правил торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами.

33.Особи, винні в порушення цих Правил, несуть відповідальність згідно 
із законодавством.

  1. Контроль за дотриманням цих Правил здійснюється посадовими особами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування у межах своєї компетенції.

За згодою контрольних органі проведення перевірок роботи суб’єктів підприємницької діяльності, які здійснюють свою діяльність на території ринку, відбувається в присутності представників адміністрації ринку.

 

ІІ. ОСОБЛИВОСТІ ТОРГІВЛІ ПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ

  1. Продаж продовольчих товарів на ринках здійснюється з додержанням ветеринарно-санітарних правил для ринків, правил продажу продовольчих товарів, правил роботи дрібно-роздрібної торговельної мережі, інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність на захист прав споживачів.
  2. Висновок державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку ( експертний висновок, етикетка) щодо якості та безпеки продукції у ветеринарному відношенні, наявності документів про сплату наданих послуг є підставою для зайняття продавцем місця на ринку за профілем торгівлі.
  3. На ринках дозволяється продавати харчові продукти, не заборонені для реалізації. Такі харчову продукти можна продавати тільки за умови:

- готові м’ясні вироби і м’ясні напівфабрикати, молоко і молочні продукти, консерви, курячі яйця тощо промислового виробництва – наявності документів, що підтверджують їх якість і безпеку ( копія сертифіката відповідальності чи свідоцтво про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації та копії документів виробника, що підтверджує належну її якість, а також відповідних ветеринарних документів);
- м’ясо отримане від забою худоби у власних чи фермерських господарствах, - наявності ветеринарної довідки про перед забійний клінічний стан тварин або ветеринарного свідоцтва ( довідки), виданих місцевою установою державної ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- молоко і молочну продукцію, отриману від власних чи фермерських господарств,- наявності довідки про клінічний огляд тварин і епізоотичний стан місцевості, виданої установою державної ветеринарної медицини за місцем вироблення продукції, особистої медичної книжки продавця, виданої у встановленому порядку та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- курячі яйця отримані від власних чи фермерських господарств,- наявності свідоцтва або довідки про клінічний огляд птиці та епізоотичний стан місцевості, виданої місцевою установою державної ветеринарної медицини, та за наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- мед отриманий від власних чи фермерських господарств,- при продажу в межах району проживання власника, - наявності ветеринарного свідоцтва ( довідки) місцевої установи державної ветеринарної медицини ( за межами району - ветеринарно-санітарного паспорта на пасіку ) та наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- рибу і рибопродукти, інші гідробіонти промислового виробництва,- наявності копії документа виробника, що підтверджує належну якість та копії сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, а також відповідних ветеринарних документів;
- рибу, інші гідро біонти непромислового виробництва – наявності ветеринарного свідоцтва ( довідки) місцевої установи ветеринарної медицини та висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- картоплю, овочі, фрукти, у т ому числі тропічні, ягоди, баштанні культури, сухофрукти, горіхи, сушені гриби окремо від солінь, квашеної та маринованої плодоовочевої продукції – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- продукцію рослинного походження, яка доставлена для реалізації від власних чи фермерських тепличних господарств і має експертний висновок державної лабораторії і ветеринарної медицини за місцем виходу продукції щодо якості та безпеки, - ветеринарного контролю ( огляду) а за необхідності і лабораторного дослідження;
- олію (крім промислової розфасовки), декоративні плоди, ягоди та свіжі гриби – наявності висновку державної лабораторії і державної ветеринарно-санітарної експертизи на ринку;
- солоно - квашені, мариновані овочі та фрукти – наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи та дотримання чинних ветеринарно-санітарних вимог при торгівлі;
- зернові, круп’яні продукти, борошно в чистих мішках або в іншій тарі, розміщеній на підставках, стелажах або піддонах,- наявності висновку державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку.

Продукція, що підлягає обов’язковій сертифікації, дозволяється до продажу за наявності копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих у встановленому порядку.

  1. На ринках забороняється продаж:

- фізичними особами, які не є суб’єктами підприємницької діяльності, хліба і хлібобулочних виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
- кондитерських і кулінарних виробів, напівфабрикатів із м’яса і 
риби ( фарш, котлети, кров’яні та домашні ковбаси, зельць, 
холодець, ікра рибна тощо), а також консервованих продуктів 
( овочі, м’ясо, риба, ікра та інші консерви), виготовлених у 
домашніх умовах;
- готових продуктів тваринного походження промислового виробництва – масла вершкового, сирів, ковбас, копчення тощо без наявності документів, що засвідчують їх якість та безпеку 
( копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації, та копії документа виробника, що підтверджує належну якість товару, а також відповідних ветеринарних документів);
- Тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, дикорослих рослин, у тому числі лікарських, польових квітів;
- Тропічних фруктів та овочів без документів, що підтверджують джерело їх придбання та проходження фіто санітарного контролю;
- Зернових круп’яних продуктів, забруднених насінням шкідливих бур’янів.

  1. Продукція тваринного і рослинного походження, що не реалізована протягом робочого дня і яка не зберігалась в холодильних камерах ринків, наступного дня підлягає огляду та органолептичній оцінці спеціалістами державної лабораторії ветеринарно-санітарної експертизи на ринку, а за потреби – і додатковим лабораторним дослідженням.

 

ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ТОРГІВЛІ НЕПРОДОВОЛЬЧИМИ 
ТОВАРАМИ

  1. На ринках дозволяється реалізовувати як нові непродовольчі товари,

так і ті, що були в користуванні, крім заборонених для продажу.
Продаж непродовольчих товарів здійснюється з додержанням Правил продажу непродовольчих товарів, санітарних норм і правил, інших нормативно-правових актів, які регламентують торговельну діяльність та захист прав споживачів.

  1. Окремі непродовольчі товари можна продавати на ринках тільки за умови:

- нові товари, які підлягають обов’язковій сертифікації,- наявності копії сертифіката відповідності чи свідоцтва про визнання, виданих в установленому порядку;
- предмети гігієни, санітарії, товари побутової хімії, іграшки для немовлят лише в індивідуальній споживчій тарі із зазначенням на ній необхідної для споживача інформації відповідно до чинного законодавства. На кожній іграшці або індивідуальній споживчій тарі повинна бути зазначена необхідна доступна, достовірна інформація відповідно до вимог Закону України « Про захист прав споживачів». Перевірка іграшок на звук повинна проводитися за допомогою повітродувного устаткування;
- косметично-парфумерні вироби –додержання температурних режимів у місцях, недоступних попаданню прямих сонячних променів;
- побутові газові прилади, що були в користуванні ( газові плити, газові котли, газові колонки тощо) – наявності документів, що підтверджують їх придатність до подальшої експлуатації і які видані відповідними службами газового господарства;
- транспортні засоби ( автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів і моделей, самохідні машини, причепи, напівпричепи, мотоколяски і номерні агрегати до них) – спеціально виділеного для них місця або створення спеціального ринку згідно з Правилами роздрібної торгівлі транспортними засобами і номерними агрегатами;
- меблі, одяг та головні убори з натурального хутра, електропобутові та телерадіотовари – розміщення в приміщеннях, пристосованих для торгівлі цими товарами. В експлуатаційних документах ( інструкції з експлуатації, паспорті, етикетці, гарантійному талоні) нової побутової техніки продавцем обов’язково робиться відмітка про продаж;
- шкури цінних порід звірів, одяг та головні убори з них –відповідно їх маркування та наявності документів, що підтверджують законність їх придбання;
- примірники аудіовізуальних творів і фонограм – через спеціалізовані відділи ( секції) підприємств з універсальним асортиментом товарів;
- ювелірні та інші вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння – наявності ліцензії;
- пестициди та агрохімікати – наявності ліцензії;
- ліки, лікарські рослини – наявності ліцензії.

  1. Адміністрація ринку при розробці проекту планування ринку повинна передбачити спеціальні зони і обладнати їх необхідним устаткуванням для примірки покупцями одягу і взуття. Користування примірочними є безплатним

Для продажу товарів, що були в користуванні, відводяться спеціальні місця.

  1. На ринках з продажу непродовольчих товарів дозволяється здійснювати торгівлю продовольчими товарами з додержанням вимог законодавства та Правил продажу продовольчих товарів.
  2. На ринку забороняється продавати:

- вогнепальну, газову, пневматичну, холодну зброю, бойові припаси та спеціальні засоби самооборони;
- готове армійське спорядження, а також тканини, які використовуються для його виробництва, інші товари військового асортименту, формене обмундирування;
- білизну зі штампом організацій і підприємств;
- наркотичні засоби;
- пальне для транспортних засобів, гас, мазут;
- балони із скрапленим газом;
- вироби піротехнічні побутові та вибухові засоби;
- порнографічні видання.


Директор 
КП «Тетіївський міський ринок» А.П.Паламарчук

 

 

Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Тетіївської міської ради Київської області
«Про затвердження правил торгівлі на ринках міста Тетієва»

1. Визначення і аналіз проблеми, яку передбачається розв»язати шляхом державного регулювання
Цей регуляторний акт забезпечує функціонування створених в установленому порядку ринків усіх форм власності, організацію оптового та роздрібного продажу на них всіх видів продовольчих та непродовольчих товарів, надання послуг, додержання ветеринарних, санітарних, пожежних вимог і правил безпеки на ринках, прав споживачів та вимог податкового законодавства.
2. Цілі державного регулювання
Цілями регуляторного акту є:

  1. введення в дію Правил торгівлі на ринках міста;
  2. встановлення податкового порядку, санітарної дисципліни, створення умов для безпечного придбання та споживання ринкової продукції мешканцями міста та району .

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією перевах обраного способу
Альтернативою прийняття запропонованого проекту рішення міської ради є залишення чинним рішення Тетіївської міської ради від 16.06.05р. №288 «Про затвердження правил торгівлі на ринках міста».
4. Механізм реалізації мети
Запровадження регуляторного акта дозволить контролювати роботу ринків міста, продаж на них якісної продукції (шляхом лабораторного аналізу), створить якісні умови купівлі-продажу товарів.
5. Обґрунтування можливості досягнення поставлених цілей у разі затвердження запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості проведення і виконання вимог регуляторного акта
Застосування Положення забезпечить збільшення надходжень до бюджету та дозволить направляти додаткові кошти на здійснення програм соціально-економічного розвитку, збільшенн фінансування соціальної сфери та міського господарства.
6. Визначення очікуваних результатів ухвалення запропонованого регуляторного акта
Регулювання впливає на інтереси громадян та суб»єктів господарювання, органу місцевого самоврядування, держави.
7. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта
Пропонується встановити необмежений строк дії регуляторного акта, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акта будуть вноситися в разі потреби або за результатами звіту про відстеження його результативності та у разі змін до чинного законодавства.
8. Визначення показників результативності регуляторного акта
Показниками результативності запропонованого проекту рішення міської ради є збільшення надходжень до бюджету.
9.Визначення способів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта у разі його ухвалення
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися першим заступником голови Тетіївської міської ради на підставі статистичних даних виходячи із зазначених показників результативності. Базове відстеження результативності регуляторного акта проводиться до набрання ним чинності. Повторне відстеження результативності регуляторного акта проводиться через два роки з дня набрання ним чинності. Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.

E-Mail: *

Пароль: *


Ще не зареєстровані? Реєстрація